2.2 C
Cegléd
2025. november 22. szombat
spot_img

Vissza az őshazába

Ilyen a klímaberendezés, az elektromos ablakok, amelyek ablakkeret nélküli ajtókban mozognak, de a „kupéság” jegyében a hátsó kis ablakok úgyszintén. Ezeket elölről a vezető, vagy hátulról, az utasok kezelhetik. A beltér barna- fekete-króm kombinációja nagyon ízléses és mai szemmel sem tűnik ódivatúnak. Sőt, ami bőrnek látszik, az valódi bőr és a fa sem műanyag dekoráció csupán, ellentétben a mostani divatirányzattal. A két ajtó és kupéjelleg ellenére hátul is el lehet férni, igaz itt hangsúlyozottan két személyre formázott az ülés, amely kifejezetten kényelmes. Bár szerintem a legtöbb esetben csak elöl ülhettek benne. Talán nem a Ewing család tagjai, de azt gondolom, hogy minimum egy jól menő üzletember lehetett a gazdája hosszú évekig. Mindenesetre kiváló alanya a további felújításoknak. Kívülről persze akad már rajta rozsda itt-ott, de a „békebeli” karosszériaelemek teljesen egyben vannak, a fényezés pedig példás, eltekintve az apró karcolásoktól. Nagyon szép az autó sziluettje, csodálatos katalógusfotók készülhetnének róla, ha ma forgalmazná a gyártó. Semmi fölösleges sallang, cicoma, vagy díszítés, éppen csak annyi, ami széppé teszi. Ilyen az oldalsó krómlécbe beleolvadó kilincs, a jellegzetes cápaorr, az első lökhárítókon a kopoltyúk. Mivel „B” oszlop középen nincs, így a második oszlop már hátul van és gyönyörű, megtalálható rajta a kék-fehér propeller, azaz a BMW márkajelzés. (A márkajel még az első világháborús időkben létrejött Bajor Repülőgépgyár történetébe vezet/repít bennünket.)
Az európai példányoktól eltérően itt az első és hátsó sárvédőkön megtalálhatóak a narancssárga helyzetjelzők. A hátulja teljesen egyedi, de annál szebb, ahogy a lámpatestek beleolvadnak a lökhárító feletti részbe, egyben felezővonalat húznak a csomagtér fedele alatt. Gyönyörű és különleges, a mai egységes és sokszor unalmas formatervezést elnézve pedig igazi csemege. Most mégis megbontják majd a lemezeket, felújítják a kárpitokat, valamint új fényezést kap, hogy még tökéletesebb legyen. Sok-sok munka, és nem utolsósorban nem kevés anyagi ráfordítás szükséges mindehhez. A karosszériát a Csorba és Fia Autójavító Bt., a fényezést a Bíró Fényező Kft., a kárpitokat pedig az albertirsai Kárpit Stúdió veszi kezei alá az elkövetkezendő hetekben, hogy a BMW megfeleljen tulajdonosa elvárásainak. (Köszönet Csorba Tamásnak az írás elkészültéhez nyújtott segítségéért!) Több fotó ITT…

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Digitális marketing stratégiák az egészségügyben

Manapság aligha lehet alábecsülni a digitális marketing fontosságát, különösen...

Tartós homlokzati megoldások építkezéshez és felújításhoz

Az épületek külső felületének kialakítása hosszú évekre meghatározza egy...

Mennyi ideig bírja egy elektromos autó akkumulátora?

Az elektromos autók akkumulátorai sok járműtulajdonos figyelmét lekötik, mivel...

Hárommilliárdos állami forrásból fejlesztik a ceglédi kórházat is

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít hazai egészségügyi...

Tápiómente tehetsége

Pesti Péter Barnabás a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium 11.d...