2.2 C
Cegléd
2025. november 22. szombat
spot_img

Áramerős Opel

 

Az átlagosan négy órás töltést követően 40-80 kilométert képes megtenni az akkumulátorokban tárolt energiával. Mindezt akár nagyon dinamikusan gyorsulva is. Nagyon tetszett, hogy vadító motorhang nélkül is lehet ennyire élvezetesen haladni, nem mellékesen pedig óvni a levegőt a káros kipufogógázoktól. Az a 40-80 kilométeres hatótáv bőven megfelel a mindennapos nagyvárosi közlekedéshez, akár több napon keresztül. Amennyiben ennél hosszabb útra indulunk, akkor sincs baj, mert nem kell bajlódni sem a konnektor kereséssel, sem a töltéssel. Az autó orrában egy hagyományos 1,4-es 86 lóerős benzinmotor indul be ilyenkor, teljesen észrevétlenül. De akkor mi lesz az elektromos hajtással? Változatlan marad, ugyanis a benzinmotor ereje elektromos energiát termel, azaz generátorként működik. Mindezt csak a műszerfali visszajelzőből vesszük észre, ahol a kis „ceruzaelem” helyet cserél a „benzinkút” piktogrammal. 

Ha már műszerfal, akkor érdemes egy kicsit erre is kitérni. Két digitális kijelzővel rendelkezik, egyik a vezető előtt, a másik a középkonzol tetején. Amikor tavaly először láttam belülről, akkor a műszerfal tetszett a legkevésbé, de hamar megszokható és megszerethető. Annál inkább, mert minden fontos információról magyar nyelven (is) tájékoztatja a vezetőt. 

Egy ilyen autónál nem feltétlenül elsődleges a hangrendszer, de ha már nincs motorzaj, élvezzük a Bose hifi nyújtotta csúcsminőséget. A vezetőülést elfoglalva pilótának képzelhetjük magunkat a sok kijelző és gomb láttán, ami szintén jóleső érzéssel tölthet el bárkit. Sőt, olyan hanggal üdvözöl a fedélzeten, mint Han Solot az Ezeréves Sólyom (Millennium Falcon). Fénysebesség nincs, de van hangnélküli gyorsulás, ami legalább annyira élvezetes. A hangnélküli haladás veszélyessé teheti a gyalogosok számára, így van egy erre a célra hangolt „vadászkürt”, amit az index-kar végén lehet megnyomni. (ezt elneveztem vadriasztónak.) Végsebessége 161 km/óra, ami pont 31-el több mint amennyivel a jelenlegi KRESZ szerint büntetlenül hajthatunk hazai autópályáinkon. A többféle vezetési mód közül olyat is választhatunk, ahol megtarthatjuk az akkumulátorokban tárolt energiát a városi közlekedésre. Itt már tudatosan dönthetünk arról, hogy lakott területre érve csak az akkuk kapacitását használjuk a meghajtásra. Kívülről nézve nagyon szép és dinamikus az Ampera formája, már-már túlzottan sportosnak mondható. Az Ampera négyszemélyes, nem túl nagy csomagtérrel. Az utas és a csomagtér kisebb mérete az akkumulátorok elhelyezéséből fakad. 

Hátul inkább gyermekeknek vagy kisebb termetű felnőtteknek kényelmes, de ettől függetlenül nagyon ergonomikus beltérrel rendelkezik. A csomagtérben kulturált módon alakították ki a töltőkábel helyét, amely a jármű bal első sárvédőjének második „tanksapkanyílásán” át csatlakoztatható a hálózatba. 

Az Opel Ampera egyelőre nem túl olcsó ahhoz, hogy a mindennapokban elterjedjen, de tudatformálásra kitűnően alkalmas, különösen annak fényében, hogy megint kúszik fel szépen az üzemanyagok ára. (Külön köszönöm Koncz Gábor ügyvezető igazgatónak és Dános András PR igazgató uraknak a segítségét az Opel Magyarország részéről!)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Digitális marketing stratégiák az egészségügyben

Manapság aligha lehet alábecsülni a digitális marketing fontosságát, különösen...

Tartós homlokzati megoldások építkezéshez és felújításhoz

Az épületek külső felületének kialakítása hosszú évekre meghatározza egy...

Mennyi ideig bírja egy elektromos autó akkumulátora?

Az elektromos autók akkumulátorai sok járműtulajdonos figyelmét lekötik, mivel...

Hárommilliárdos állami forrásból fejlesztik a ceglédi kórházat is

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít hazai egészségügyi...

Tápiómente tehetsége

Pesti Péter Barnabás a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium 11.d...