8.4 C
Cegléd
2025. november 25. kedd
spot_img

Nem ott lakunk, ahol 40 éve élünk?

Akkor ez hogy is van? Fizessünk, mert más nem végezte el a dolgát? Ha megteszem, kapok egy igazolást, amitől a nyilvántartás nem változik meg és 30 napig érvényes. Esetleg 31 nap múlva újra lesz egy ügyem, akkor kezdhetem elölről a kálváriát? Miért nincs legalább a házon belül rend, hiszen csak egy emelet a köztük lévő távolság? Kevés az idő? Igaz ötven év nem sok, de azért valami. 

Szeretném megtudni, kinek a feladata a várostérképet az aktuális állapotba hozni? Ha kapok választ megköszönöm, ha nem legalább másik is megtudják mi történhet ügyintézés közben. Köszönöm, hogy elolvasták a levelem.

Tisztelettel: Kecskeméti Istvánné / Kis-Összekötő u. 4 vagy Összekötő u. 23.?


Válasz

Lapunk megkereste a Pest Megyei Kormányhivatal Ceglédi Járási Hivatal vezetőjét dr. Terbe-Szabó Csillát a levéllel, aki a következő választ adta:

„A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 28/A. § (1) bekezdése értelmében: „A nyilvántartás szervei a lakcímbejelentés feltételeinek vizsgálata, a szállásadónak a lakcímbejelentéssel összefüggő jogosultságai érvényesítésének biztosítása, valamint a címhez kapcsolódó állami feladatellátás szervezésének megkönnyítése céljából kezelik a települési önkormányzatok jegyzői által megállapított és nyilvántartásba vett települési címek, valamint a lakcímbejelentéssel összefüggő szállásadói nyilatkozatok nyilvántartását.”

2013. január 1-től a jegyzői és az államigazgatási hatáskörök szétválasztásával a járási hivatalok részeként működő okmányirodák a lakcímbejelentés során a szállásadó hozzájáruló nyilatkozatának bejegyzésekor minden esetben kötelesek vizsgálni, hogy a címre vonatkozóan nyilatkozatot tevő szállásadó nyilatkozattételi jogosultsága fennáll-e. Ezt csak az ingatlan-nyilvántartásba történő betekintéssel ellenőrizheti.

A címnyilvántartás sok esetben eltér az ügyfél által megadott adatoktól. Amennyiben a lakcímbejelentő lapon feltüntetett adatok alapján nem sikerül a nyilvántartásban a lekérdezést teljesítenünk, csak abban az esetben kérjük a helyrajzi számot is az ügyfelektől.

Tekintettel arra, hogy a címnyilvántartást a jegyző kezelheti, illetve a hozzá tartozó Építéshatósági Iroda igazolhatja az adott ingatlanhoz tartozó lakcímadatokat, így – bár egy épületen belül található mindkét iroda – más szerv részeként működnek. 

Az önkormányzat nevében nyilatkozattételi jogosultsággal nem rendelkezem – ez Jegyző Asszony hatásköre – de Hivatalunk már jelezte azt az ügyfelek által jogosan felvetett problémát, hogy a címnyilvántartás eltérései miatt őket ezekben az esetekben anyagi hátrány éri. Egyeztetést kezdeményeztünk Aljegyző Úrral annak érdekében, hogy ilyen esetekben ne az ügyfeleknek kelljen hatósági bizonyítvány kiállítását kezdeményeznie a Közös Önkormányzati Hivatal Építésügyi Irodáján, hanem hivatalunk megkeresésére – amennyiben nem az ügyfél hibájából adódik az eltérés – részünkre a tájékoztatást soron kívül továbbítsák a lakcímbejelentési kérelmek mielőbbi teljesítése érdekében.

Fotó: Google Street View

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Összevesztek a TISZA jelöltjei?

A napokban váltak ismertté a TISZA választókerületi képviselőjelölt-jelöltjei. Meglepetést...

Digitális marketing stratégiák az egészségügyben

Manapság aligha lehet alábecsülni a digitális marketing fontosságát, különösen...

Tartós homlokzati megoldások építkezéshez és felújításhoz

Az épületek külső felületének kialakítása hosszú évekre meghatározza egy...

Mennyi ideig bírja egy elektromos autó akkumulátora?

Az elektromos autók akkumulátorai sok járműtulajdonos figyelmét lekötik, mivel...

Hárommilliárdos állami forrásból fejlesztik a ceglédi kórházat is

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít hazai egészségügyi...