17.2 C
Cegléd
2025. október 29. szerda
spot_img

„Nyitott, innovatív szolgáltató vagyunk”

– Gondolom, azért a folyamatnak vannak negatív hatásai is. Cegléden mire kell felkészülni a fogyasztóknak és hogyan zajlott le a munkatársak átvétele, kellett-e elbocsátani munkavállalókat?

– A fogyasztó szempontjából lényeges hátrány nincs. Inkább a régi, megszokott gyakorlattól való eltérés és az új gyakorlatok megszokása okozhat kisebb kényelmetlenséget. Az emberek nem szeretik a változásokat, pedig az átadás-átvételek kapcsán sokszor van változás, például a számlázási rendszerekben. Ezeket némi türelemmel meg lehet szokni, és tapasztalataink szerint később belátják a fogyasztók az újítások ésszerűségét és értékelik hasznosságát.

Az integrációs folyamat legkritikusabb pontja mindig az, hogyan tudja az új szolgáltató a munkahelyek megőrzését biztosítani. Nem nehéz belátni, hogy ha 5 éve 400 szolgáltató volt, annak pedig 400 igazgatója, most pedig van 46, akkor nem biztos, hogy mindenkinek adatott megfelelő munkakör.  Nagy kihívást jelent, hogy ne kelljen elbocsátani a munkatársakat. Eddig azonban az volt a tapasztalatom, hogy – bár nagy volt az érdekképviseletek aggodalma – nagyon kevés munkahely szűnt meg. Kialakult az a gyakorlat, hogy a cégek, az önkormányzatok elvárásához, javaslatához igazodva, minden üzemeltetésben foglalkoztatott munkatársat átvesznek, majd a későbbi tapasztalatok birtokában kiderül, ki az, aki hosszútávon megmarad, vagy végül inkább más munkát választ. 

Cegléd vonatkozásában is a kezdetektől világosan kifejezésre juttatta az önkormányzat azt az elvárást, hogy minél több munkavállalót vegyünk át. December végén már meg is állapodtunk az összes olyan munkavállalóval (szám szerint 74-gyel), akik a hét településen víz-  és csatornaszolgáltatásban dolgoznak: ők a hibaelhárítók, vízműgépészek, csatornamű kezelők és a hozzájuk tartozó műszaki irányítás. Ezen túlmenően láttuk azt is, hogy az Ökovíznél komolyan felkészült, elkötelezett szakemberek vannak, akik viszont nem tartoztak a közvetlen üzemeltetést ellátók körébe, de közülük is 8 munkatársat átvettünk, akik a továbbiakban cégünk központi irányításában dolgoznak majd.  Úgy érzem, segítőkész hozzáállásunkat pozitívan értékelte a városvezetés, ugyanakkor értékes, elkötelezett munkatársakat is nyertünk cégünknek. Pozitívak a tapasztalataim a ceglédi munkatársakkal kapcsolatban: a január 6-án megtartott évnyitó értekezletünkön köszöntöttük őket a csapatban, válaszoltunk minden felmerülő kérdésre és az ott ismertetett céljainkat is pozitívan fogadták. Megértették, hogy ahhoz, hogy bérüket, juttatásukat fenn tudjuk tartani, ahhoz nekünk közösen kell megtermelni ennek fedezetét. 

– Az Ökovíz Nonprofit Kft. néhány év alatt több százmilliós veszteséget halmozott fel. A BÁCSVÍZ Zrt. milyen stratégiát követ, hogy ez ne ismétlődjön meg?

– Mi úgy látjuk, hogy a két céget ugyanazok a terhek érintik – gondolok itt a rezsicsökkentés révén elmaradt bevételekre és a közműszolgáltatókat terhelő különböző adókra. 2013-14-ben nekünk is komoly nehézségeink voltak, mígnem megtaláltuk a választ az új kihívásokra, így elkerültük a veszteséget és tudtunk egy úgymond nonprofit jellegű működést produkálni. Cegléd vonatkozásában is azt várjuk, hogy az új üzemmérnökség, mint működési egység, alkalmas lesz a nonprofit jellegű működésre.  Sok vízminőség javító és csatorna fejlesztési program zajlik a működési területünkön, amelyek összértéke meghaladja a 20 milliárd forintot. Ezekből a munkákból alvállalkozóként saját embereinkkel, eszközeinkkel 250-300 millió forint árbevételt szeretnénk elérni. Ezzel tudjuk az egyéb negatív hatásokat kompenzálni és év végére nullára kihozni az eredményeket. 

– Az ügyfelek milyen változásokkal szembesülnek majd a következő hetekben? Melyek a legfontosabb tudnivalók?

– Fontos hangsúlyoznom, hogy az Ökovíz Nonprofit Kft. és a BÁCSVÍZ Zrt. között a kintlévőségek megvásárlására nem került sor. Tehát az eddigi vízszámla tartozásokat az Ökovíz Kft-vel kell rendezni. Amíg nem találunk saját ingatlant, addig az Ökovíz Mizsei úti telephelyének egy részét béreljük, valamint a Szolnoki úti irodaháznak is egy részét ügyfélszolgálatként, ahová várjuk az ügyfeleket víz- és csatornaügyeik intézésére.  Már megkaptuk az ügyfelek törzsadatait tartalmazó adatbázist, amelyet tisztítás és tesztek lefuttatása után a számlázási rendszerünkbe feltöltünk. Ebben szerepel egy átadási mérőállás is, ami egy képzett érték, amelyet a korábbi fogyasztási és számlázási adatokból kalkulált az előző szolgáltató. Ügyfeleink a január végi vízmérő leolvasásokat követően februárban kapják először kézhez a mi számláinkat. Személyes díjfizetés nálunk nincs, ehelyett igyekszünk az elektronikus számlázás és a csoportos beszedés vagy átutalás irányába terelni a díjfizetést. Sőt, ügyfeleink honlapunkon bankkártyás tranzakcióval is kiegyenlíthetik a számlát. Mi egy innovatív, az újításokban élenjáró cég szeretnénk lenni, de a konzervatívabb ügyfelek elégedettsége is fontos számunkra. Aki ragaszkodik a papíralapú számlához, arra is van lehetőség, hogy így kérje a számlázást. A csekkjeinken hamarosan lesz QR kód is, ami okostelefonos alkalmazásokkal ugyancsak megkönnyíti a díjfizetést. Rendelkezik a BÁCSVÍZ  Zrt. mobiltelefonos applikációval is, ami az ügyintézést segíti.  Azon ügyfeleink, akik a havi  diktálást választják,  azok az erre megjelölt időszakban – minden hó 25-től hat napon keresztül –  több formában is eljuttathatják az aktuális mérőállást: mobiltelefonon sms-ben, a honlapunkon keresztül, vagy központi telefonszámunkat hívva.  Ehhez szükséges, hogy az ügyfél regisztráljon honlapunkon. 

A társasházakat illetően fontos jogszabályi változások voltak, melyeket a szolgáltatók különböző módon reagáltak le. Ebben különbözik az Ökovíz és a BÁCSVÍZ gyakorlata. Arra kérjük a közös képviselőket, hogy igény esetén keressenek minket és kössenek velünk olyan megállapodást, amely biztosítja a mellékmérőkre történő számlázás lehetőségét. Ehhez az kell, hogy ezzel a gyakorlattal a társasházban valamennyi  felhasználó egyetértsen, hiteles legyen minden mérő, és hogy a közös képviselő vállalja határidőre ezen mérőadatok begyűjtését és bejelentését. A nyitott kérdések tisztázására fórumot szeretnénk rendezni a közeljövőben, amelyre minden közös képviselőt hívunk és várunk. Mi nyitottak vagyunk minden olyan előremutató, akár újító javaslatra is, amely nem ütközik a vonatkozó jogszabályokkal és amennyiben az mindkét fél érdekeit szolgálja, készek vagyunk akár új gyakorlatot is bevezetni. Ezzel is szeretnénk biztosítani ügyfeleinket, hogy a BÁCSVÍZ Zrt. nem önkényesen, hanem ügyfelei érdekeit a középpontba helyezve szeretne szolgáltatni Cegléden is. 


Névjegy

Kurdi Viktor, a BÁCSVÍZ Zrt. elnök-vezérigazgatója, 1974-ben született „vízműves családba”: édesapja épp születése évében lépett be a Vízmű Vállalathoz Kunszentmiklóson, ahol később rábízták az ivóvízellátás és csatornázás megszervezését.  „Már gyerekként sok élményt szereztem a vízműben, jelentősebb beruházásoknál jelen lehettem, például általános iskolásként már láthattam egy víztorony felállítását, mely életre szóló élmény volt.” – ad választ a szakmaválasztásra a vezérigazgató. Így aztán nem volt kérdés, hogy Dunaharasztiba, a vízügyi szakközépiskola felé vette az irányt, majd a bajai vízügyi főiskolára ment továbbtanulni, ahol 1996-ban szerzett építőmérnöki diplomát. „Első munkahelyes vízműves vagyok.” – vall arról, hogy a BÁCSVÍZ Zrt-nél kezdte pályafutását. Először két évig gyakornokként, majd változó beosztásokban több területét megismerte a cég munkájának, 2005-ben pedig a fejlesztési és informatikai osztály vezetője lett. 2007-től áll a cég élén – a Társaság utóbbi 50 éves történetének harmadik – vezérigazgatójaként. Emellett 2010-13. között a Magyar Víziközmű Szövetség elnökeként irányította az ágazat érdekérvényesítését is, jelenleg ugyanitt alelnöki tisztet tölt be. A 40 éves vezérigazgató Kecskemét mellett, Helvécián él feleségével és három gyermekével.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...

Hőlégballonozás: a céges rendezvények új dimenziója

Sok vállalat számára kihívást jelent olyan programokat találni, amik...

Megszületett Ungvári Miklós és Demeter Dóra gyermeke

Örömteli hírt osztott meg vasárnap Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes...

A Lifemed várólista nélküli, új és megújuló szolgáltatásai

Pacemaker ambulancia Szakrendelésünk a pacemakerrel és ICD-vel élők számára nyújt...