-0 C
Cegléd
2025. november 24. hétfő
spot_img

Árokrendszert alakítanak ki a Budai úton

– Mire jutott a három illetékes hatóság?

– A Magyar Közút Kft., a megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a helyi önkormányzat abban látszik megállapodni, hogy a horgásztavak oldalán egy összekapcsolt árokrendszert alakítanak ki átereszek segítségével. Az átereszek kialakítására kötelezni kell a telektulajdonosokat, köztük a szántóföld tulajdonosokat és az önkormányzatot is, mert az utak csatlakozása alatt is dudákat kell lefektetni. Ha ez megtörténik, akkor a legmélyebb ponton – vagy akár több ponton is – ki kell vezetni a vizet a vasúti töltés mentén futó árokba. Ehhez persze az is kell, hogy ez a fákkal, cserjékkel teli töltésárok kitakarításra kerüljön. Emellett az út másik oldala is problémás. Azt gondolom, hogy a végleges megoldást az jelentené, ha néhány további helyen átfúrnánk az út alatt és a túloldali szikkasztóárkok vize több ponton folyhatna át a tavak oldalába. Persze hónapokkal ezelőtt – amikor még nem fajult idáig a belvízhelyzet – a problémát jeleztük, de az érintett hatóságok nem mozdultak. Főként a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tétlensége volt bosszantó. Ha nyáron, jó időben megtörténtek volna a megfelelő munkálatok, meg sem állt volna itt a belvíz. A szikkasztóárkok kapacitását növelni kellett volna szélesítéssel, mélyítéssel.

– Az aláírásgyűjtés úgy tűnik megfelelő nyomatékot adott, hiszen az érintett hatóságok, végre egy asztalhoz ültek a megoldás érdekében.

– Az aláírásokat elsősorban az út felújítása érdekében gyűjtjük, tehát csak másodsorban a belvízprobléma okán. Az államnak meg kell látnia, hogy itt kötelessége van és nem lehet kátyúzással takargatni a problémát. Természetesen, ha megvalósulna a Budai út felújítása, akkor ahhoz megtervezett vízelvezetés is tartozna. Ez lenne a stratégiai cél, de ez költségvonzata és várható tempója okán sem megoldás a belvízproblémára. Az aláírásgyűjtés tehát lakossági kezdeményezés – nem egy ember álma -, amelyet kötelességem volt felkarolni, mert képviselőként az itt élők érdekeit kell, hogy szolgáljam. Az aláíróív, pedig csak egy része az állam és a Magyar Közút ébredése érdekében megkezdett kampánynak, érdekvédelmi harcnak. A kampánynak pedig a megértettség függvényében lehetnek finomabb és durvább eszközei is. Most még a finomabb eszközöknél tartunk. Maradjon titok, mi lesz a következő lépésünk… Egyenlőre várjuk, hogy a Magyar Közút Zrt. javít-e a szikkasztók befogadóképességén.


Fotó: Dr. Ferenczi Norbert Sápi István Péterrel, a sátorgát ceglédi feltalálójával vizsgálta meg a tervezett munkálatok helyszínét

Több fotó a helyszínről itt…

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Összevesztek a TISZA jelöltjei?

A napokban váltak ismertté a TISZA választókerületi képviselőjelölt-jelöltjei. Meglepetést...

Digitális marketing stratégiák az egészségügyben

Manapság aligha lehet alábecsülni a digitális marketing fontosságát, különösen...

Tartós homlokzati megoldások építkezéshez és felújításhoz

Az épületek külső felületének kialakítása hosszú évekre meghatározza egy...

Mennyi ideig bírja egy elektromos autó akkumulátora?

Az elektromos autók akkumulátorai sok járműtulajdonos figyelmét lekötik, mivel...

Hárommilliárdos állami forrásból fejlesztik a ceglédi kórházat is

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít hazai egészségügyi...