1.5 C
Cegléd
2025. november 28. péntek
spot_img

KIA 3000. Jubileum!

– De honnan indult itt helyben a márka és milyen úton jutott el idáig?
– 1993-ban a Mazda-val indultunk, 1994-ben részben már a KIA-val is, de igazából 1995 volt az igazán teljes év a forgalmazás tekintetében. A két gyár története abban fonódik össze, hogy a Mazda 1990 körül eladta a KIA-nak korábbi gyártósorait, ami jó alapot adott a koreai gyártónak. Ez azt jelentette, hogy a motor, váltó és a padlólemez a japán cégtől, de a karosszéria formája már dél-koreai elgondolás szerint született.
A korai időszakban még legfőképpen kis-haszongépjárművekkel indult az értékesítés, mint például a Besta, ami gyakorlatilag teljesen megegyezett a Mazda E2200-as típussal. Ez eleinte 70-80 százalékos eladási arányt jelentett ennek a kategóriának a javára, de ezt követően az első generációs Sportage-el, Sepia, Carens modellekkel sikerrel tört be a személygépkocsi piacára is.
 
– Vannak még további tervek, ötletek a jövőre nézve?
– Tervekkel mindig tele vagyunk, és figyeljük ügyfeleink újabbnál újabb igényeit, és a piac egyéb rezdüléseit. Azt gondolom és a számok is ezt támasztják alá, hogy 2013-tól az autópiac fejlődő pályán van, és ez a fejlődést hosszabb távon fenntartható. Persze a konstrukciók az új autóhoz jutás esetében megváltoztak. Új konstrukcióként jelentek meg a nyílt végű pénzügyi lízing és a tartós bérleti konstrukciók, amelyek leginkább a céges vásárlókat érintik, de soha nem látott alacsony kamatszintek mellett juthatnak a magánszemélyek is új KIA-hoz, ha nem egyben, hanem részletfizetési konstrukciót választ az ügyfél.

– Mit lehet tudni a szerencsés háromezredik KIA tulajdonosról?
– Magánszemély, egy fiatalember, aki édesanyjával és testvérével vette át az autót, egyébként pedig kamionosként dolgozik a hétköznapokban. Hogy miért ezt a márkát és miért ezt a típust választotta? A mi ügyfeleink jellemzően márkahűek, mindezen túl a vásárló családjában már van két KIA, ezek közül az egyiket cserélték most le, annak éppen most telt le a 7 éves garanciája. Úgy gondolták, egy magasabb építésű, jobb felszereltségű, városi crossovert választanak újabb 7 esztendőre, megmaradva a már jól bevált és megbízható márkánál. – tette hozzá a cégvezető, aki az ügyfélnek ajándékkal is kedveskedett a jubileumi autóátadáson.
 
Nyíri Tibor

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Összevesztek a TISZA jelöltjei?

A napokban váltak ismertté a TISZA választókerületi képviselőjelölt-jelöltjei. Meglepetést...

Digitális marketing stratégiák az egészségügyben

Manapság aligha lehet alábecsülni a digitális marketing fontosságát, különösen...

Tartós homlokzati megoldások építkezéshez és felújításhoz

Az épületek külső felületének kialakítása hosszú évekre meghatározza egy...

Mennyi ideig bírja egy elektromos autó akkumulátora?

Az elektromos autók akkumulátorai sok járműtulajdonos figyelmét lekötik, mivel...

Hárommilliárdos állami forrásból fejlesztik a ceglédi kórházat is

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít hazai egészségügyi...