20 C
Cegléd
2025. október 29. szerda
spot_img

Vizsgálja a ceglédi vasúti baleset okát a Közlekedésbiztonsági Szervezet

Vizsgálja a Ceglédbercel-Cserő és Cegléd állomások között január 2-án, hétfő este történt vasúti baleset okát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ). Honlapjukon részletesen közölték a vonatbaleset mozzanatait, közleményük az alábbiakban olvasható:

„Hétfőn, január 2-án 18 óra 55 perckor, a Budapest-Cegléd-Záhony fővonalon, Ceglédbercel-Cserő és Cegléd állomások között a nyílt pályán, a Záhonyba tartó 616 sz. InterCity vonat nekiütközött az előtte lévő, Ceglédig közlekedő 2846 sz. személyvonatnak. Az ütközés következtében egy személy súlyos, 4 személy könnyebb sérülést szenvedett, mindkét szerelvényben és az InterCity vonat mozdonyában jelentős anyagi kár keletkezett.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet ügyeletére az eseményt a MÁV Zrt. jelentette be.

A több mint 4 órás helyszíni szemle, a helyszíni tanú meghallgatások, és a mozdonyok adatrögzítőiből kinyert adatok alapján a baleset lefolyása az alábbi volt.

A 2846 sz. vonat mozdonya Budai út megállóhelyen szolgálatképtelenné vált műszaki meghibásodás miatt. A forgalom lebonyolításáért felelős személyzet úgy döntött, hogy a személyvonat mögött közlekedő 616 sz. InterCity vonat fogja betolni a 6,5 kilométer távolságra lévő Cegléd állomásra a meghibásodott szerelvényt.

Az InterCity ráállt a személyvonat végére, a vonatbefolyásoló berendezést a mozdonyvezetők mindkét vonaton olyan üzemmódba kapcsolták, amely legfeljebb csak 40 km/ó sebességet enged meg. Az InterCity megkezdte a meghibásodott szerelvény tolását Cegléd felé. A vonatok közel 40 km/ó sebességre gyorsultak fel.

700 méter megtétele után az InterCity vonat mozdonyvezetője a tolást megszüntette, és kissé lemaradt a személyvonat mögött. A személyvonat mozdonyvezetője az enyhén lejtős pályán megpróbálta a sebességhatár alatt tartani a szerelvényét, a vonatbefolyásoló berendezés azonban a 40 km/ó sebesség elérését érzékelte, ezért automatikusan vészfékezést kezdeményezett. Az InterCity vonat mozdonyvezetője amikor észlelte az előtte lassuló vonatot, gyorsfékezést alkalmazott, de ennek ellenére 33 km/ó sebességgel nekiütközött a fékezés miatt már csak kb. 13 km/ó sebességgel haladó személyvonatnak.

A helyszíni szemlével párhuzamosan a KBSZ Vizsgálóbizottsága megkezdte a további adatgyűjtést is. Folyamatban van a vonatok személyzete és a forgalomirányító személyzet közötti beszélgetést rögzítő hangfelvételek, illetve Cegléd állomás biztosítóberendezése által rögzített adatok beszerzése. Ezek kiértékelése az elkövetkezendő napokban történik meg.

A Vizsgálóbizottság a továbbiakban adatgyűjtést és elemzést fog végezni arra vonatkozóan, hogy a vasúti utasításrendszer milyen előírásokat tartalmaz ilyen esetekre, a személyszállító vonatok utasainak menekítésére az eseményt követően milyen intézkedések születtek és, hogy milyen egyéb emberi és szervezeti tényezők járulhattak hozzá közvetlenül és közvetett módon a baleset bekövetkezéséhez.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet megállapításai alapján, amennyiben azt szükségesnek látja, biztonsági ajánlásokat fog megfogalmazni a hasonló események bekövetkezésének megelőzése céljából.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet a baleset sérültjeinek mielőbbi felépülést kíván!”

kbsz.hu

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...

Hőlégballonozás: a céges rendezvények új dimenziója

Sok vállalat számára kihívást jelent olyan programokat találni, amik...

Megszületett Ungvári Miklós és Demeter Dóra gyermeke

Örömteli hírt osztott meg vasárnap Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes...

A Lifemed várólista nélküli, új és megújuló szolgáltatásai

Pacemaker ambulancia Szakrendelésünk a pacemakerrel és ICD-vel élők számára nyújt...