11.5 C
Cegléd
2025. október 31. péntek
spot_img

Lakossági fórum a Cegléd elkerülő útról

Nagy érdeklődés mellett szeptember 11-én tartották a 441-es út Ceglédet keletről elkerülő szakaszának tervezéséről szóló tájékoztatót az érintett ingatlantulajdonosoknak a Városháza dísztermében. A tervezők bemutatták a tervet és a csomóponti vázlatokat. Az előző nyomvonalhoz képest, a Bedei városrészhez közelebb esik majd az út, mivel a Natura 2000 terület miatt módosítani kellett a tervet – hangzott el a tájékoztatón.

Az érintett ingatlantulajdonosok feltehették kérdéseiket és kérésekkel, javaslatokkal fordulhattak a tervezők felé.

A Cegléd elkerülő az M4 autópálya és a 441 út, (Vett úti leágazás) között épülne meg, mintegy 10.9 km hosszúságban, 2×1 forgalmi sávon. A keleti elkerülő megépítése a városon átmenő forgalmat csökkenteni fogja, így javul a város levegőminősége és zajterhelése. „A leágazások pontos helyétől függően Cegléd keleti kertvárosának pozícióját javítja. A jobb megközelíthetőség hosszútávon érezhetően hozzájárul majd az előző ciklusban általunk megkezdett Törteli úti rehabilitációhoz, amely a Szolnoki-Törteli út kereszteződéstől a volt EVIG ipartelepig tart. A legnagyobb haszonélvezője egy megfelelő országos közúti kapcsolatnak a régi EVIG gyár új befektetői lehetnek, valamint azok a telek/földtulajdonosok, akiknek a Törteli út mellett vannak ingatlanjaik.” – írta a beruházást elemezve Szebeni Dávid a Ceglédi Városfejlesztési Kft korábbi igazgatója.

Grafika: Ceglédi Panoráma / Google

Hozzáteszi: „az elkerülő út megépülésének kevés hatása lesz a belvárosi csúcsórai zsúfoltságra a Ceglédi Városfejlesztési Kft.-nél végzett korábbi modellezéseink szerint, mivel nem segít azon, hogy stagnáló lakosság mellett csak a Cegléden birtokolt személyautók száma 2010 óta 12 ezerről majdnem 17 ezerre nőtt. (…) Az út igazi veszélye azonban, ha a jelenlegi tervezett nyomvonalon a Bürgeház dűlőt keresztezve úgy csatlakozik majd be a Külső-Jászberényi útba, hogy kettévágja a Szűcstelep-Bürgeház dűlő-M4-Külső-Jászberényi út által határolt területet. Ezt látjátok a képen. Miért veszélyes ez? Ez az egyetlen olyan tartalékterület, amely a város felől folytatólagosan közművesíthető, autópálya kapcsolattal rendelkezik és kellően nagy méretű ahhoz, hogy egy nagy, számos beszállítót is letelepítő beruházó számára is értelmezhető méretű legyen a későbbi bővítésekhez. Ennek a területnek a kettévágásával a város lemond egy ilyen, akár az Infineonnál egy nagyságrenddel nagyobb beruházás jövőbeli lehetőségéről.”

A tervezett nyomvonal megtekinthető itt https://terinformatika.cegled.hu/

 

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Céginformációs oldalak: melyik a megbízható forrás?

A mai üzleti világban a megfelelő információ megszerzése kulcsfontosságú...

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...

Hőlégballonozás: a céges rendezvények új dimenziója

Sok vállalat számára kihívást jelent olyan programokat találni, amik...

Megszületett Ungvári Miklós és Demeter Dóra gyermeke

Örömteli hírt osztott meg vasárnap Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes...