A miskolci Herman Ottó Gimnáziumból indult el az a mozgalom, mely az oktatási rendszer megreformálását kívánja elérni. A kezdeményezés mellé – mely 25 pontos követést fogalmaz meg, többek között a tananyag radikális csökkentését, a kötelező tanulói óraszámok mérséklését – egyre több iskola sorakozik fel. A február 3-án az ország több pontján megtartott tüntetéseken többször követelték a KLIK megszüntetését.
A KLIK Ceglédi Tankerületének vezetősége február 4-ére összehívta a felügyelete alá tartozó intézmények pedagógusait, hogy problémáikat, javaslataikat elmondhassák, amelyet továbbítanak az illetékeseknek. A ceglédi és környéki általános és középiskolák, oktatási intézmények képviselői, vagyis a ceglédi tankerülethez tartozó pedagógusok kaptak meghívást a rendezvényre. A színházteremben mindössze hatvan pedagógus jelent meg, a szervezők – a helyszín méretéből ítélve – többre számítottak. Az egyik résztvevő tájékoztatása szerint „a legérdekesebb az volt, hogy alig volt ceglédi kolléga, és a felszólalók 90%-a máshonnan jött a megyéből.”
A rendezvény napirendje szerint a pedagógusokat érintő bürokráciacsökkentési törekvések, valamint a Köznevelési Kerekasztal felállítása volt a téma, majd a jelenlévők Fodor Gábor tankerületi igazgatónak mondták el panaszaikat. Elsősorban az adminisztrációs teher, a pénzügyi problémák, az óraszámcsökkentés mind a gyerekeknek, mind a tanároknak – leginkább ezek voltak a felháborodott hozzászólások témái. A tankerületi igazgató ígéretet tett a problémák orvoslására, a panaszok továbbítására a Köznevelési Kerekasztalnak.
Kép: Fodor Gábor tankerületi igazgató egy 2015-ös oktatási értekezleten (Fotó: Krizsán Ervin)