16 C
2024. április 30. kedd
spot_img

NaTúrázzunk!

A Török János Mezőgazdasági és Egészségügyi Szakképző Iskola 2017-ben ismét elnyerte az Ökoiskola címet. Ennek jegyében tettünk kirándulást Dobogókőre április 10-én, amely a Duna-Ipoly Nemzeti Park területén van. A kiindulási pontunk Kiskovácsi volt, itt kezdtük meg a 13,5 km-es túránkat NaTúrázzunk címszóval. A kirándulásról Király Roland 11.b osztályos tanuló számol be:

„Iskolánk tanárai, az út fő szervezői Kovácsné Csipkó Anikó és Falusi Róbert, minden diáknak szemetes zsákot és gumikesztyűt adott, melybe a sétánk során talált szemetet gyűjtöttük. Ahogy beljebb értünk az erdőbe, a hatalmasra növő bükkfák és a hegyoldalakról csörgedező patakok leírhatatlan szépséget tártak a szemünk elé. Utunkat szinte végigkísérte egy patakocska, melynek néha a jobb, néha a bal partján kellett kicsiny deszka-hidacskákon közlekedni. Kissé megnehezítették az előrehaladást a tavaszi áradásoktól kidőlt fák, de ez sem tántorított el minket a célunktól.

Az első pihenőhelyünk a csodaszép Holdvilág-árok volt, ahol a Domini-forrás vizét kortyolgattuk. Miután felderítettük az Y-barlangot, a magas sziklafalba rögzített Meteor-létrán keresztül vezetett az út tovább – ez volt a legizgalmasabb.

A következő úticélunk egy kristálytiszta vizű hegyi forrás, a Lajos-forrás volt. Itt mindenki megtöltötte a kulacsát a finom hűsítő vízzel, és folytattuk tovább az utunkat. Fönt a magasban, a hegyek között a sűrű erdőből kiérve egy tisztás tárult a szemünk elé, melynek közepén vadles nézett egy gyönyörű fenyves erdőre. Már majdnem Dobogókőre érve nagyon meredek lejtőn kellett feltornáznunk magunkat, mely igencsak nehezére esett a fáradt társaságnak. De megérte! A látvány lenyűgöző volt, 800 m-es magasságból csodálhattuk meg a kanyargó Dunát.

Utunk végén az összegyűlt szemetet – szerencsére nem volt sok -, elhelyeztük a megfelelő helyen, majd buszba „pattantunk” és hazafelé vettük az irányt.

Köszönet illeti Kovácsné Csipkó Anikó tanárnőt, Falusi Róbert tanár urat a kirándulás megszervezéséért, lebonyolításáért, valamint iskolánk könyvtárosát, Tímár Ágnest a közreműködéséért. Bízom benne, hogy hamarosan újra részesei lehetünk egy ilyen élménynek!”

A kirándulás, mint „jó gyakorlat” is bemutatásra került az iskola részéről a Fenntarthatósági és Környezettudatossági témahéten, azon a Regionális Ökoiskola találkozón, amit az intézményünk saját szervezésében valósított meg az Eszterházy Egyetem- Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet támogatásával és közreműködésével április 28.-án. Ezen a héten a környezeti nevelés tükrében hallgathattak különböző jobbnál jobb előadásokat vendégeink, valamint iskolánk tanulói és dolgozói. Az említett napon az előadásokon kívül, műhelymunkákat is tartottunk a résztvevő iskolákkal, melyek témái a következők voltak: NÉBIH-FIRELIFE Erdőtűz-megelőzési Projekt, az Év Fája (vadalma) ültetése komposztföldbe, az Ökoiskola nevelés-oktatási program bemutatása.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Hat polgármester jelölt

Átvették az ajánlóíveket a jelölő szervezetek és a jelöltek,...

Diákolimpiai elődöntő sikerek

2024.04.27-én Csongrád adott otthont a FitKid Országos Diákolimpiai "A"...

Nem sokon múlt a tömegbaleset

Ismét egy döbbenetes felvétel került elő a magyar utakról....

Szemkápráztató látvány a ceglédi napnyugtában

Több országos hírportál is beszámolt róla, az Időkép oldalán...

Sokrétű álláslehetőségek kereskedelmi és értékesítési irányon

Kereskedelmi és értékesítési területen mindig akad olyan álláslehetőség, amely...