22.5 C
Cegléd
2024. június 16. vasárnap
spot_img

Egy falusi „Diplomata”

Előfordult, hogy miután megjött a járgány, kiderült, hogy nem olyan színű volt, mint amit megrendeltek. Mit tehettek a kiéheztetett újdonsült gazdák? Mindegy, ha már nem Wartburg, hanem Trabant, azért jó lesz fehérben is… Az úgynevezett indigókék – a felhasználók köre alapján „diplomata kék”- Lada szín ezért számít ritkaságnak. A formája örök, a Kocka, mint térbeli forma ugyanúgy összeforrt a nevével, mint a Volkswagennél a Bogár. Mivel időtálló, így nem is nagyon módosították hosszú éveken keresztül. (Az új generációs Samarák már nem voltak ilyen sikeresek.) Az első szériás ezerötszázasok már 1972-ben megjelentek, a második generációs típust 1978-ban kezdték el gyártani. Jellegzetessége a dupla fényszóró, ami már az elődmodellen is megtalálható volt. Itt egy műanyag borítás veszi körül, hátul pedig szintén műanyagbetétes lámpatesteket találunk. A külső króm díszlécek mellett egyediek az első lökhárítón található gumibabák, amelyek 30-40 éve kölcsönöztek optikai gyönyöröket a nagyközönségnek. A beltérben meglepő kényelem és fényűző luxus várja az utasokat. A műszerfal (mű) faborítású, a műszerezettség pedig kiemelkedő, nemcsak fordulatszámmérő, hanem olajnyomásmérő is megtalálható. Az általam bemutatott járgány mindennapos használatban van, ez látszik a belsején, de a korához képest meglepően jó minőségűek a műanyagok, kárpitok.
A kormány közepében megtalálható a Lada embléma (ami egy hajót szimbolizál), és a magyar szívnek oly’ kedves „matyó hímzés” minta. A kilométeróra már átfordult egyszer, így most a harmincadik évéhez közel, kicsivel több, mint 115.000 km van benne, ami nem számít soknak. Nem is kellett még rajta nagy javításokat végrehajtani, a szükséges kopó alkatrészeken kívül minden eredeti. A 75 lóerős teljesítmény nem túl sok, de minden igényt kielégít a gazdának. Vonóhorog van rajta, gond nélkül birkózik meg esetenként a ráakasztott túlsúllyal. Most éppen az akku miatt kénytelen a garázsban pihenni, de Pista bácsi szerint hamarosan újra beüzemeli járművét, amelyet még sokáig szeretne használni a mindennapokban. ( Köszönet S. I.-nek, az írás elkészítéséhez nyújtott segítségéért.)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

274 milliót ad a kormány a kórház vizesblokkjaira

A kormány 274,5 millió forint támogatást ad a ceglédi...

Kamerával vadásztak

Többek között Cegléden tartotta akcióját a rendőrség – a...

Életmű díj

Nagy megtiszteltetés érte a ceglédi fotóséletet: a Magyar Fotóművészek...

Egy ceglédi vagon életútja

Az élet néha érdekes meglepetéseket produkál, olykor olyan helyeken...

Jakab István Csáky Andrásról

Sajtótájékoztatót tartott a Városházán Jakab István, a Ceglédi Roma...