30.7 C
Cegléd
2024. június 20. csütörtök
spot_img

Közgázból indult – Majoros Ágnes

Tizenegyedik osztályban kezdte meg az emelt közgazdaságtan és matematikaórákat, előbbi miatt érdeklődése a közgazdasági szakok irányába fordult, ez alapján találta meg a Corvinus Egyetemet. Figyelembe vette a szak kiválasztásánál az egyetemi évek utáni elhelyezkedést is, ezért a pénzügy-számvitel alapszakot választotta. A plusz tudás megszerzése nélkül, amelyet az emelt órák adtak – elmondása szerint – nem sikerült volna bejutnia az egyetemre.
Még vannak olyan középiskolák, amelyek nem érzik fontosnak az emelt órák indítását, pedig egyre több szakon bevezetik a felvételihez szükséges emelt érettségit, illetve a ponthatárok bizonytalansága miatt egyre magasabb pontszámokat kell elérni. Tavaly a legjobb egyetemeken az 500 maximálisan elérhető pontból több esetben 440 pont körül kellett teljesíteni a diákoknak a sikeres felvételhez.
Az utolsó évben Imréné Lukácsi Ildikóval és Bere Lászlónéval Ági sikeresen felkészült a matematika érettségire. Az emelt közgazdaságtan órákat Juhászné Ponert Ágnes tartotta. Az iskola tanárai versenyfeladatokkal és előző évi érettségi feladatlapok megoldásával, közös megbeszélésével segítették felkészülését.
Majoros Ágit többek között arról is kérdeztem, hogy volt-e olyan pillanat az utolsó évében, amikor kétségek ébredtek benne, hogy felveszik-e a Corvinusra. Tavaly januárjában kerültek ki a hivatalos adatok arról, hogy melyik szakirány hány államilag támogatott helyet kapott az adott évben – ez a jelentkezési határidő előtt történt körülbelül egy hónappal. Ekkor kiderült: a gazdálkodástudományoknak csak 250 államilag finanszírozott helyet biztosítanak az egész országban, így várhatóan a ponthatár is nagyon magassá válik. Az érettségik lezárultával a tényleges ponthatárokat is megtudták a diákok, pénzügy-számvitel szakon nem indult államilag finanszírozott hely. A minimális ponthatár így aztán 390 pont lett, Ági ennél jóval több pontot szerzett, ezért nem volt kétséges a helye a Corvinus Egyetemen.
Ilyen helyzetekben, amikor kissé minden komornak és kilátástalannak tűnik, nagyon fontos a motiváló erő, ami arra készteti az embert, hogy ne adja fel. Ági számára ez a motiváló erő – a szak iránti érdeklődésén kívül – Budapest és a Corvinus Egyetem volt. Fővárosunk világvárossá nőtte ki magát, a legszélesebb kulturális lehetőséget biztosítja az összes korosztálynak, így nem lehetett véletlen, hogy ő ezt a várost választotta.
A legtöbb esetben szülői támogatás nélkül sokkal nehezebben valósulhat meg a továbbtanulás, hiszen a főiskolai és egyetemi élet költséges. A diákok számára ezért a családi segítség a kollégiumi vagy albérleti egyetemi éveket jelentheti.
Az egyik legfontosabb kérdés, ami felmerült bennem, az volt, hogy a középiskola mennyire készít fel az egyetemre. Azon kívül, hogy megszerezzük az emelt és középszintű érettségiket, mennyiben voltak hasznosak a 4-5 év alatt tanultak a későbbiekben. Ági válaszából kiderült, hogy a közgazdasági iskola nagy előnyt jelent számára mind a volt gimnáziumi tanulókhoz, mind a középszintű matematikát tanult diákokhoz képest. A pénzügy-számvitel szakon fél év alatt tanulják azt a mikroökonómiai tananyagot, amelyet a középiskolában egy év alatt vettek át. Az ECDL-vizsgák és az informatikai képzés megkönnyítik, nagyban segítik az egyetemi életét, hiszen így kevesebb megterhelést jelent számára a tanulás, illetve más tantárgyakkal többet foglalkozhat.
Majoros Ági a Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskolában négy évig tanult, ez alatt az idő alatt a tanárok sokat követeltek, az órák mégis jó hangulatban teltek. Megkértem, hogy jellemezze pár szóval iskolánkat. Szerinte a Közgáz modern és nyitott. Bármilyen új ötlettel a Diákönkormányzathoz fordulhatnak a diákok, a tanításon kívüli programok – mint például a sportnap, teremdíszítés, kirándulások, színházlátogatások, tévés vetélkedő – összekovácsolják a tanulókat és erősítik a közösséghez való tartozás érzését. A tanulmányi és sportversenyeken iskolánk bebizonyította, hogy a minőségi oktatás nemcsak a jó jegyekben, hanem a versenyeredményekben is megnyilvánul, és a kiemelkedő eredményeket elérő diákokat minden évben külön fogadáson köszönt az igazgatónő és az igazgatóhelyettesek.
Hosszas beszélgetésünk során Majoros Ágival egyetértettünk abban, hogy iskolánkba kifejezetten jó járni, sajátos hangulata, atmoszférája van. Nem bánta meg, hogy ide jelentkezett, hiszen büszkén mondhatja: „Közgázos voltam.”

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Hogyan válasszunk áramláskapcsolót a szivattyúhoz?

    Az áramláskapcsolók meghatározó szerepet játszanak a szivattyúk hatékony működésében,...

A nyelvi nehézségek leküzdése társasjátékkal

    A társasjátékok önmagukban izgalmas élményt adnak a közös játékon...

Asztalkultúra – milyen tanácsokat érdemes megfogadni?

  Az asztalkultúra jelentőségét nem kell a vendéglátásban dolgozók részére...

Betörőt keresnek!

A Ceglédi nyomozók a lakosság segítségét kérik az azonosításához....

Etédi Zoltán az év tesitanára

A Magyar Diáksport Szövetség kezdeményezésére először került sor az...