17.2 C
Cegléd
2025. október 29. szerda
spot_img

Dobtam egy 6-ost

Az autó 129 lóerős dízelmotorjához 6 sebességes kézi váltó párosult, amely a már megszokott Japán minőségben kapcsolgatható és igazi élvezetes autózást biztosít. Az elején családi limuzint említettem, de azt gondolom, hogy ezt a négyajtóst mindenki szeretni fogja, aki kipróbálja. A motor kellőképpen erős ahhoz, hogy két felnőttet, két gyereket és a már említett temérdek csomagot dinamikusan mozgatva, alacsony fogyasztás mellett kényeztessen. A kényeztetés pedig maximális, a nagy melegben ki lehetett próbálni a kétzónás klíma nyújtotta előnyöket egy fázós feleség mellett, valamint élvezni a biztonságot a sávváltó rendszerrel. Ez főleg autópályán hasznos, ahol az autó holtterében lévő másik járműre figyelmeztet egy lámpa felvillanásával, a bal vagy jobb oldalon a külső visszapillantó tükörbe építve. A nyolc hangszórós Bose hangrendszer a gyerekek legnagyobb örömére harsogta az Oppa Gangnam Style-t, ami ráadásul dél-koreai, de mivel a KIA a Mazda mellett forgalmazott sikeres autómárka, így nem váltottam át a 6 CD lemezt elnyelni képes lejátszóra. Mire leértünk a Balatonra, már mindenki hozzászokott az újdonsághoz. Olyannyira, hogy a szállást elfoglalva már robogtunk tovább a Bakony kanyargós szerpentinjein az első úti célunkhoz. A kiváló futómű és a fékek igazán élvezetessé tették utunkat, amit már sötétben kellett megtennünk, de az adaptív xenon fényszóróknak köszönhetően éles kanyarokban sem kellett lemondanunk a tempós és biztonságos közlekedésről.
A második nap reggelén már rutinos Mazda vezetőként pattantam a vezetőülésbe, ami a hideg éjszaka alatt kissé lehűlt, de sebaj, mert a kétfokozatú ülésfűtés megtette jótékony hatását. Véleményem szerint a fontos/kevésbé fontos kényelmi extrák között ez az egyik legjobb találmány. (A leghaszontalanabb az esőérzékelős ablaktörlő….) Még legurultunk a csopaki strandra, aztán irány a Balaton-felvidék. Itt igazán kiélhettem magam a kanyargós-bukkanós utakon a családom kisebb-nagyobb örömére. A kisebb öröm a jobb egyben helyet foglaló feleség, a nagyobb pedig (rajtam kívül) a hátul ülő kis hölgy és úr, akik csak azt kérték, hogy még, még, még. Pedig a futómű kitűnő, a biztonsági rendszerek az úthoz tapasztják a kocsit, amivel igazán tempósan, dinamikusan, de annál biztonságosabban lehetett haladni. Egészen addig, amíg a „jobb egy” megálljt nem parancsolt… (Nem bírta a gyomra az élvezeteket.) Mindent egybevetve a Mazda 6 igazi családi túrautónak bizonyult, maximális menetdinamikával, komforttal, biztonsággal párosítva. Nem beszéltem még a fogyasztásról, ami igazán meglepett. A már említett 700 kilométer megtétele alatt a valós (tehát nem a fedélzeti computer által kiírt adat) fogyasztás mindössze 5,7 l/100km-re jött ki. Azt gondolom, hogy egy nagy családi utazóautótól ez kiváló érték, ha figyelembe veszem, hogy nem bántam kesztyűs „lábbal” az autóval. Jó szívvel ajánlom tehát mindenkinek a Mazda6-ost, amely most csúcsfelszereltséggel akár 1.600.000 Ft kedvezménnyel megvásárolható.
Akinek pedig mindez kevés, annak jó hír, hogy hamarosan megérkezik a legújabb generáció – a harmadik -, ami egy teljesen új irányvonalat képvisel majd, mind a külső, mind a belső, mind az erőforrások tekintetében. (képünkön.)
(Köszönet a ceglédi Mazda-Zakar kereskedésnek, hogy a Mazda6 személygépkocsit tesztelhettem.)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Te is mindig fáradtan ébredsz?

Gondoltál már arra, hogy nem az alvás mennyisége a...

Hogyan biztosíthatjuk szivattyúrendszereink hosszú távú hatékonyságát?

Gondolt már arra, milyen költséges lehet, ha egy medence...

Hőlégballonozás: a céges rendezvények új dimenziója

Sok vállalat számára kihívást jelent olyan programokat találni, amik...

Megszületett Ungvári Miklós és Demeter Dóra gyermeke

Örömteli hírt osztott meg vasárnap Ungvári Miklós olimpiai ezüstérmes...

A Lifemed várólista nélküli, új és megújuló szolgáltatásai

Pacemaker ambulancia Szakrendelésünk a pacemakerrel és ICD-vel élők számára nyújt...