12.8 C
Cegléd
2024. október 11. péntek
spot_img

Dobtam egy 6-ost

Az autó 129 lóerős dízelmotorjához 6 sebességes kézi váltó párosult, amely a már megszokott Japán minőségben kapcsolgatható és igazi élvezetes autózást biztosít. Az elején családi limuzint említettem, de azt gondolom, hogy ezt a négyajtóst mindenki szeretni fogja, aki kipróbálja. A motor kellőképpen erős ahhoz, hogy két felnőttet, két gyereket és a már említett temérdek csomagot dinamikusan mozgatva, alacsony fogyasztás mellett kényeztessen. A kényeztetés pedig maximális, a nagy melegben ki lehetett próbálni a kétzónás klíma nyújtotta előnyöket egy fázós feleség mellett, valamint élvezni a biztonságot a sávváltó rendszerrel. Ez főleg autópályán hasznos, ahol az autó holtterében lévő másik járműre figyelmeztet egy lámpa felvillanásával, a bal vagy jobb oldalon a külső visszapillantó tükörbe építve. A nyolc hangszórós Bose hangrendszer a gyerekek legnagyobb örömére harsogta az Oppa Gangnam Style-t, ami ráadásul dél-koreai, de mivel a KIA a Mazda mellett forgalmazott sikeres autómárka, így nem váltottam át a 6 CD lemezt elnyelni képes lejátszóra. Mire leértünk a Balatonra, már mindenki hozzászokott az újdonsághoz. Olyannyira, hogy a szállást elfoglalva már robogtunk tovább a Bakony kanyargós szerpentinjein az első úti célunkhoz. A kiváló futómű és a fékek igazán élvezetessé tették utunkat, amit már sötétben kellett megtennünk, de az adaptív xenon fényszóróknak köszönhetően éles kanyarokban sem kellett lemondanunk a tempós és biztonságos közlekedésről.
A második nap reggelén már rutinos Mazda vezetőként pattantam a vezetőülésbe, ami a hideg éjszaka alatt kissé lehűlt, de sebaj, mert a kétfokozatú ülésfűtés megtette jótékony hatását. Véleményem szerint a fontos/kevésbé fontos kényelmi extrák között ez az egyik legjobb találmány. (A leghaszontalanabb az esőérzékelős ablaktörlő….) Még legurultunk a csopaki strandra, aztán irány a Balaton-felvidék. Itt igazán kiélhettem magam a kanyargós-bukkanós utakon a családom kisebb-nagyobb örömére. A kisebb öröm a jobb egyben helyet foglaló feleség, a nagyobb pedig (rajtam kívül) a hátul ülő kis hölgy és úr, akik csak azt kérték, hogy még, még, még. Pedig a futómű kitűnő, a biztonsági rendszerek az úthoz tapasztják a kocsit, amivel igazán tempósan, dinamikusan, de annál biztonságosabban lehetett haladni. Egészen addig, amíg a „jobb egy” megálljt nem parancsolt… (Nem bírta a gyomra az élvezeteket.) Mindent egybevetve a Mazda 6 igazi családi túrautónak bizonyult, maximális menetdinamikával, komforttal, biztonsággal párosítva. Nem beszéltem még a fogyasztásról, ami igazán meglepett. A már említett 700 kilométer megtétele alatt a valós (tehát nem a fedélzeti computer által kiírt adat) fogyasztás mindössze 5,7 l/100km-re jött ki. Azt gondolom, hogy egy nagy családi utazóautótól ez kiváló érték, ha figyelembe veszem, hogy nem bántam kesztyűs „lábbal” az autóval. Jó szívvel ajánlom tehát mindenkinek a Mazda6-ost, amely most csúcsfelszereltséggel akár 1.600.000 Ft kedvezménnyel megvásárolható.
Akinek pedig mindez kevés, annak jó hír, hogy hamarosan megérkezik a legújabb generáció – a harmadik -, ami egy teljesen új irányvonalat képvisel majd, mind a külső, mind a belső, mind az erőforrások tekintetében. (képünkön.)
(Köszönet a ceglédi Mazda-Zakar kereskedésnek, hogy a Mazda6 személygépkocsit tesztelhettem.)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Hajnali sokaság az iskola udvarán

Két ceglédi iskolából (Unghváry és Bem) több mint 100...

Tisza sziget Cegléden

Október 4-én került sor a Tisza Szigetek találkozójára Nagykőrösön,...

Megy vagy marad?

Október 10-én tesz esküt és kezdi meg munkáját a...

Fiatal Alkotók Műhelye – újratöltve

Egy hely… … ahol önmagad lehetsz, … ami hiányt pótol, … ahol...

Magyar bajnok négypróbában

Szalisznyó Zsombor – a Ceglédi VSE atlétája- magyar bajnoki...