A kijavított dolgozatokba csak bő hónap múlva tudnak belenézni az érettségizők. Addig is érdemes a jövő titkait bemutató kiállítást megismerni, a fényképezés világába körülnézni-kitekinteni, vagy bepillantást nyerni az alkotói folyamatba egy audiovizuális jamsession-ön keresztül.
A Fotóművészet című szaklap idei első számában Urbán Ádám PéldaKÉPek című sorozatában, saját lakókörnyezetükben, legjobb fotóikkal örökíti meg mestereit. A teljesség igénye nélkül: Korniss Péter, Féner Tamás, Bánkúti András, Balla Demeter, Keleti Éva mosolyog, vagy szenvtelen arccal, esetleg durcásan néz a fiatalabbik Urbán lencséjébe. Természetesen édesapja Urbán Tamás Bódulat és a ceglédi Tóth István a Nehéz út volt című fotójával is példaképpé vált. Fontos, hogy az idősebb korosztályhoz tartozó művészek munkája ösztönző erejű legyen, mert az idei rajz és vizuális kultúra OKTV középiskolás indulói számára épp a „Jövő idő”, így a bejárható életút vizuális jóslata volt a feladat. A 260 pályaműből (ékszer, könyvterv, képregény, képművészeti alkotás) a legjobb ötven a budapesti Iparművészeti Múzeum 2. emeletén tekinthető meg a következő hónapban. A ceglédi végzős gimnazista, Lakos Máté munkája a tárlat záró darabja. Jellemző módon jeligéje: No Future.
Május 5-én, vasárnap 18 órakor a Kossuth Gimnázium klubjában (bejárat a Széchenyi út felől) a Petrik G. Band Arany Zsolttal, a Harap gitáros, énekes frontemberével folytatja Jazzy Rezonance című fellépéseit. Kisfaludi István, a CAE fotósai, festői (képünkön Horváth Klára alkotása) is „real time” alkottak a korábbi koncerteken, most a dán Pernille Kunst-tal és az amerikai Kahlil Irving-gel bővül ki a ceglédi képzőművészek csapata. A hármas ütős szekcióval – dob, perca, marimba – fellépő együttes igazi csemege, a vizuális művészeti kísérlettel egyedülállónak ígérkezik.