6.1 C
Cegléd
2024. október 16. szerda
spot_img

Előbbre hozták az M4-es beruházást

Néhány napja, Abonyi látogatásakor beszélt arról Völner Pál a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, hogy a tervek alapján 2020-2022-re épülhet meg az M4-es autópálya Ceglédet Budapesttel összekötő szakasza. Talán éppen a személyes látogatás hatására, de a dátum tegnap módosult.
Földi László polgármester, parlamenti képviselő honlapja is közli a Magyar Hírlapban megjelent hírt, a tervek szerint már 2016-ban megkezdik az M4-es sztráda Pest megyei szakaszának építését. A Magyar Hírlap úgy tudja, az előkészítés máris zajlik, és a már épülő részekkel együtt a fővárostól – Ceglédet érintve – egészen Fegyvernekig lehet majd autópályán haladni. A beruházást lebonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a lappal közölte: a fejlesztés két szakaszban történik maja, az M0-ás és Cegléd között 48,3 kilométeren, illetve Cegléd és Abony között 17,8 kilométeren épül majd meg az új M4-es.
Bár a közlekedési infrastruktúra fejlesztése, ezen belül a hazai autópálya-építések zömében az Európai Unió hathatós támogatásával zajlanak, az M4-es sztráda Budapest-Cegléd-Abony közötti szakaszát hazai forrásból kell megvalósítani. Ennek legfőbb indoka, hogy a központi régió, Pest megye fejlettségéből adódóan hátrányba kerül a 2014-2020 közötti uniós források elosztásánál, így az út megvalósítása is hátrányba került.
A NIF tájékoztatása szerint a következőnek Albertirsa és Cegléd között a meglévő 2×1 és a négy kilométer hosszú, 2×2 sávos szakaszok épülnek át autópályává. Mindkét szakasz rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Az M0–Cegléd közötti rész főpályájára építési engedély is van, a kiviteli tervek pedig 2014 második fél évére elkészülnek. A területszerzést és a régészeti munkálatokat követően a kivitelezés az M0 és Cegléd között legkorábban 2016-ban indulhat.
A fejlesztés tervezett költségei még nem ismertek, annyi azonban bizonyosan tudható, hogy műszakilag lényegesen egyszerűbb lesz, mint a már épülő Abony-Fegyvernek szakasz. Utóbbi harminc kilométer hosszú és 111 milliárd forintba kerül, a beruházást leginkább az bonyolítja, hogy a Tisza árterén épül a nyomvonal.
Forrás: foldilaszlo.hu

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Cegléd “reménységei”

Az immár hagyományosan megrendezett Reménységek Kupáján 4 játékossal szerepelt...

A németországi költöztetés is történhet zökkenőmentesen

Az utóbbi években azt tapasztalhattuk, hogy egyre több ember...

Hajnali sokaság az iskola udvarán

Két ceglédi iskolából (Unghváry és Bem) több mint 100...

Tisza sziget Cegléden

Október 4-én került sor a Tisza Szigetek találkozójára Nagykőrösön,...

Megy vagy marad?

Október 10-én tesz esküt és kezdi meg munkáját a...