Az óvodai jelentkezéshez szükséges iratok:
– a szülő (törvényes képviselő) nevére kiállított érvényes személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya),
– a gyermek nevére kiállított (érvényes személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány) lakcímkártya, TAJ kártya,
kedvezményekre való igényjogosultság igazolására szolgáló iratok:
(rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultságot megállapító határozat, három vagy több gyermek esetén családi pótlékot igazoló szelvény, tartós betegségséget igazoló szakorvosi igazolás, a Magyar Államkincstár igazolása).
amennyiben a gyermek nem Magyarországon született, magyar állampolgárságát és/vagy itt tartózkodását, valamint óvodai ellátását lehetővé tevő iratok (anyakönyvi kivonat, lakcímkártya, TAJ kártya, szülő tartózkodási engedélye, munkavállalási engedélye)
A felvételnél a fenntartó az alábbi felvételi sorrendet állapította meg:
ceglédi lakos,
ötödik életévét betöltő gyermek,
halmozottan hátrányos helyzetű gyermek,
bölcsődébe járó gyermek,
testvérgyermek,
dolgozó szülők gyermeke,
a gyeden, gyesen lévő szülőknek is meg kell adni a lehetőséget, hogy – amennyiben a férőhely engedi – óvodás korú gyermekének igénybe vehesse az óvoda szolgáltatásait.
A jelentkezés nem jelent automatikus felvételt a választott óvodába. Az óvodai felvételről az óvoda vezetője dönt, melyről írásban tájékoztatja a szülőket. A felvételi kérelem elutasítása esetén az értesítés kézhezvételét követő 15 napos határidőn belül a szülők – a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének címezve, de az érintett óvodának átadott – jogorvoslati kérelmet nyújthatnak be.
Közlemény a 2014. évi óvodai beiratkozás rendjéről…
Fotó: Eötvös téri óvoda – Szokolai Attila