11.6 C
Cegléd
2024. február 23. péntek
spot_img

HATározott egyéniség

A Mazda által képviselt KODO formavilág, a természet egyik csúcsragadozóját, a lecsapni készülő, lopaKODO gepárdot testesíti meg sikeresen. Nekem nagyon tetszik a formája, elölről, hátulról, oldalról, többféle szemszögből szemlélve, mindig mutat valami újat. Egyszóval olyan, mint egy jó házastárs, évek múltán sem lehet megunni, de nem csak a külső szépsége, hanem a belső értékei miatt sem. Érdemes tehát kilátogatni mindenkinek a kereskedésbe és szemügyre venni alaposan! De beszéljünk egy kicsit a belső értékeiről, hiszen ezek sem elhanyagolandók. A külső formából adódóan (magas és hátrafelé emelkedő övvonal, valamint keskeny oldalablakok) a beltérről a biztonságérzet jutott először eszembe. Számomra ez kiemelten fontos, hiszen két tízéves gyermek apukájaként mi más lehetne elsődleges. A hátsó üléssor bunkerszerű védettséget biztosít. Ami előny az sajnos egyben hátrány, mert emiatt hátra oldalra és hátra rossz a kilátás, de a parkolóradar és a tolatókamera jelenléte magabiztossággal töltött el. A már említett technológia jóvoltából vegyes használatban a tankolás után általam mért átlagfogyasztás 7,2 liter/100km-re jött ki, ami igazán jónak számít. Ezt a megtett közel 600km után számoltam ki, ennél azért rosszabra számítottam, mert mégiscsak négy személlyel, csomagokkal maximálisan megtöltve tettük meg mindezt, a klímát folyamatosan használva. Igen, hála az égieknek, igazi nyári időben volt részünk a Balaton partján. Így a háromfokozatú ülésfűtés hatékonyságáról nem sikerült tapasztalatot szerezni, de az elektromos állítású első bőrülések ettől függetlenül kényelmesek voltak. Jó szolgálatot tett a sávváltó asszisztens, ami a külső tükrökben felvillanó fénnyel jelzi, ha az általunk nem érzékelt holttérbe másik jármű kerül. Ez egy fontos és hasznos biztonsági felszerelés, koccanásokat, baleseteket előzhet meg. A sávtartó pedig mély búgással, a rádiót vagy az éppen hallgatott zenét elnémítva figyelmeztetett, ha véletlenül – az irányjelzőt nem használva – elkezdtem a másik sáv felé venni az irányt. Pedig a 11 hangszórós hifi remek hangzást biztosít. Nagyon tetszett, hogy mind a négy ablak elektromosan mozgott, de ami még fontosabb, hogy mind automata. Itt viszont találtam egy apró, de annál fontosabb hiányosságot. Ha a napon felforrósodott autót ki szeretném szellőztetni, akkor hiába nyomom hosszasan a távnyitó gombját, nem működnek az ablakok. Az autóba beülve, az indítógombot kétszer megnyomva, már leengedhetőek az ablakok, a kétzónás légkondicionáló pedig kitűnően teljesített, másodpercek alatt lehűtötte az utasteret, a hátsó részt is beleértve. Ha már itt tartok, akkor a csomagtérről szintén érdemes pár szót ejteni, amely kellőképpen nagy ahhoz, hogy elnyelje egy négytagú család csomagjait. 

Természetesen betartom és most is betartottam a közlekedés szabályait, de azért néha jólesett előzgetni a 165 ló erejével, bár valahogy nekem kevésnek tűnt. A korábban már kipróbált és csak picivel nehezebb önsúlyú CX-5-ösben (www.cegledipanorama.hu/ Kerék rovat, 2013. augusztus 20.) ugyanezzel a motorral dinamikusabb élményt jelentett. Ettől függetlenül viszont az egyik legjobb középkategóriás autó az európai piacon és ízig-vérig – a szó legnemesebb értelmében vett – japán, ami garanciát jelent a minőségre és a megbízhatóságra.  Köszönet a ceglédi Mazda- Zakar kereskedésnek, ahol (többek között) a Mazda6-os modellek megnézhetők, kipróbálhatók és megvásárolhatók! www.mazdazakar.hu (Több fotó a www.cegledipanorama.hu oldalon.)

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Nem mindennapi jelenség Cegléden

Az INFOSTART oldala is beszámolt róla, magas pollentartalom okozta...

A képviselői munka kulcsa: bizalom és kommunikáció

Az önkormányzati választások felé közeledve jelen lapszámunkban Takátsné Györe...

A játékosok szerint nincsenek tartozások

A Sportal.hu szerint a Ceglédi Kézilabda Klub SE „károsultjai”...

Ki lesz 2023 legnépszerűbb ceglédi sportolója?

Idén is a cegledisport.hu facebook oldalán lehet szavazni, hogy...

Milyen egy jó biztonsági őr?

    Egy intézmény, szervezet vagy telephely biztonságának fenntartásában nem elegendő...