Az olvasói levél:
– “Tisztelt Szerkesztőség! Egy sok lakost érintő problémámat szeretném megosztani Önökkel. A fogászatra addig nem gondol az ember, amíg nincs baj, akkor viszont, amikor megfájdul a foga sürgősen kellene a segítség. Én ráadásul úgy jártam, hogy hosszú hétvége előtt, de már rendelési idő után ütött be a krach. Cegléden az SzTK-ban nincs fogászati ügyelet, a kórházban sincs – mondták a szakrendelő recepcióján. Azt is hozzátették, hogy régebben a Ced-Dent-nél volt ingyenes 2011-ig, az utóbbi időben pedig fizetős fogászati ügyelet működött, de most az is megszűnt. Ekkor már folyamatosan kapkodtam be a fájdalomcsillapítókat, annyira hasogatott a fogam. Mindegy lett volna, hogy fizetős vagy nem, csak segítsen valaki. Végül megadták a kegyelemdöfést: Budapesten, a Szentkirályi utcában van a ceglédieknek a sürgősségi fogászat.
Hihetetlen! Egy negyvenezres városban, plusz hozzá tartozó vonzáskörzet, nincs egy fogászati ügyelet? Mi van, ha nem tud eljutni Pestre az illető, mert nincs autója, mert nincs pénze, mert nem talál oda éjnek évadján…? Mindezt, hogy igénybe vegye az “ingyenes”, társadalombiztosításunkból finanszírozott fogászatot? Nincs más lehetősége a ceglédieknek, mint hogy tűrjék a fájdalmat? Én kivártam az időt, de senkinek nem kívánom azt a három napot. Csak azt az egyet kérdezném az illetékesektől: ha kisgyerekről van szó, neki is azt mondják, hogy várjon három napot, amíg helyben lesz fogorvos? Üdvözlettel: M. K.”
Lapunk megkereste az olvasói levéllel az önkormányzatot és a Ced-Dent Kft-t. Ez utóbbitól megkérdeztük várható-e a közeljövőben, hogy megoldódjon ez a probléma, ami Cegléden és környékén 80 ezer embert érint, illetve, hogy miért szűnt meg a fizetős fogászati ügyelet?
– Azt, hogy megoldódik-e a fogászati ellátással kapcsolatos probléma a közeljövőben összetett kérdés, és elsősorban nem a Ced-Dent Kft. vezetésén múlik a megoldás.” – áll a fogászati szolgáltató válaszában. “Amikor mi tartottuk az ”ingyenes„ fogászati ügyeletet, akkor volt rá igény, és tudjuk, hogy a mai napig is van. Sajnos, azonban az anyagi lehetőségeink nem tették lehetővé, hogy a csekély OEP finanszírozás miatt éveken keresztül görgessük magunk előtt az ebből adódó veszteséget. A Ced-Dent Kft. üzleti vállalkozás, így eleve veszteséges tevékenységet nem folytathat. Tudomásom szerint máshol is az önkormányzat támogatásával tudják megoldani az „ingyenes” fogászati ügyeletet, úgy, hogy a helyi önkormányzat az ügyelet fenntartásával járó többletköltségeket megfinanszírozza. Sajnos, ezen költségeket a Kft. nem tudja vállalni, és a helyi önkormányzat sem nyújtott ehhez semmilyen támogatást, ezért nem tudtuk a továbbiakban vállalni az „ingyenes” ügyelet fenntartását, mert az orvosok és az asszisztencia költségét természetesen nekünk is ki kell fizetni.
Második kérdésével kapcsolatban, hogy miért és mikor szűnt meg a fizetős fogászati ügyelet, meg kell, hogy nyugtassak mindenkit, nem szűnt meg. Minden szombaton és vasárnap, valamint ünnepnap 10-14 óráig fogászati ellátást adunk a rászoruló betegeknek. Élnek is vele nagyon sokan. Az, hogy az Önökhöz levelet írt fogfájós beteg miért nem tudott rólunk, talán annak köszönhető, hogy nem tájékoztatta korrekt módon senki. Tudjuk, hogy a mai világban a reklámra nagy szükség van, de azt is tudjuk, hogy ez is jelentős költséggel jár. Ezért megpróbáltuk a médiák helyett a rendelő ablakára jól látható helyre kihelyezni a tájékoztatót. Addig csak abban tudunk bízni, hogy legalább szájhagyomány útján eljut azokhoz, akik érintettek a ”fogfájásban”, hogy nem kell mindenáron szenvedni a hétvégén.