A fentebb már említett házi verseny afelsősök körében is nagy népszerűségnek örvend, melynek feladatai elméleti és gyakorlati tudást is megkövetelnek, mint például a Word-szövegszerkesztő használata, internetes keresések, a számítógép részeinek és azok működésének ismerete, informatikai alapfogalmak, számítások.
Májusban a hetedikes és nyolcadikos diákok az iskolai rendezvények, előadások, kirándulások, baráti összejövetelek fotóiból készített zenés videóinak megmérettetése az informatikai versenyek méltó zárása. Ilyenkor felelevenednek a tanév legszebb, legemlékezetesebb vagy éppen legmókásabb pillanatai, amit a közönségszavazás tesz érdekfeszítőbbé. A modern világ technikai eszközeinek tudatos használata mellett a versenyek izgalma is motiválja a tanulókat, aminek köszönhetően már alig várják a következő tanév informatikai kihívásait.
2012 óta várjuk Ceglédről és vonzáskörzetéből is a versenyezni vágyó felső tagozatosokat. Az „Infoguru” Területi Informatikai Versenyen két korcsoportban indulhatnak a jelentkezők (5-6. és 7-8. évfolyam). A megmérettetés levelező formában zajlik, melyek feladatait e-mailben küldik vissza a résztvevők. A három fordulót sikeresen teljesítők a döntőbejutnak, melynek helyezettjei értékes informatikai eszközöket nyerhetnek.
A versenyeken kívül az informatikai kiállítások is lehetőséget adnak,– nemcsak a nyelvi-informatikai irányultságú osztályok tanulói számára,– hogy megismerhessék és nyomon követhessék a technika legújabb vívmányait. Idén Budapestre utaztunk, a Kockabirodalom – Építsd meg az álmaid! című kiállításra, mely az első utazó, tudományos építőkocka-kiállítás. Izgalmas kísérletek, építőkocka-modellek építésével vezet be a tudomány, technika, művészet és a matematika világába. Magával ragadó és szórakozató élményben voltrészük az odalátogató gyerekeknek, miközben észrevétlenül sok mindent tanultak is, hiszen a látványos technikai videók kifejezetten a számukra készültek, nem beszélve az interaktív kiállítás számos, táblagéppel vagy mechanikusan irányítható modelljéről és játékáról, melyeket egytől-egyig kipróbálhattak.
Az ilyen és ehhez hasonló alkalmak segítenek a tanulóknak a technikai eszközök tudatosabb használóivá válni, hogy a számos szerkentyű ne kizárólag a szórakozás, hanem az alkotó- illetve tudományos munka eszköze lehessen.