6.1 C
2024. október 23. szerda
spot_img

ZÖLDIKÉK Horvátországban

„Szerdán délután indultunk útnak Ceglédről, a buszon már Margittáról (Partiumból) érkezett diáktársaikkal utaztunk és kora reggel megpillanthattuk Basko Polje gyönyörű tengerpartját. Strandolással kezdődött a nyaralásunk és csak este foglaltuk el szálláshelyünket, a festői szépségű Bastban, ahol a tenger hullámai fölé több száz méter magas sziklafalak magasodnak. Pénteken reggel Makarska városában sétáltunk, fagyiztunk, majd komppal áthajóztunk Brac szigetére, ahol Sumartin városka „vad” strandján ismerkedtünk a tengeri élővilág érdekességeivel. Azúrkék víz, tengeri sünök, tengeri uborkák, a távolban delfinek tették érdekessé ezt a délutánt. Szombaton Omis felé vettük az irányt, hogy osztályunk elfoglalja az évszázadok óta bevehetetlen kalózvárat. A felfelé vezető út nagyon nehéz volt a tikkasztó melegben, de a gyönyörű látvány feledtette az út nehézségeit. Józsi bácsi a várkútból merített vízzel fogadta a felérőket, végül osztályunk elfoglalta a kalózvárat. Fáradt tagjainkat a tengerben frissítettük fel, s ezzel még nem ért véget a nap. Délután motorcsónakáztunk a Cetina kanyonban, amit nem úsztunk meg szárazon, hiszen a három hajó legénysége vízi csatát vívott. Rengeteget nevettünk és mosolygó tekintetek találkoztak a csata után. Vasárnap Makarskában pihentük ki a túra és a vízi csata fáradalmait és készültünk az esti tábortűzre. Ebben az esetben a tábortűz, az egymásra figyelés, egymás megismerésének tüzét jelenti, hiszen minden este Józsi bácsi beszélt nekünk a Székelykapuk- Zöldkapuk üzenetéről, majd egy-egy csapat bemutatkozása következett. Ezen az estén mi mutattuk be Ceglédet, iskolánkat, osztályunkat, valamint a természetről és a világról alkotott nézeteinket, elképzeléseinket. Műsorunk után az éjszakai fürdőzés következett Baska Vodán, ahol pezsgő éjszakai élet tárult elénk. Keveset aludhattunk, mert hétfő reggel indultunk Horvátország második legnagyobb városába, Splitbe. Óriás tengerjárók fogadtak a kikötőben, majd hálaadásként az Assisi Szent Ferencről elnevezett templomban imádkoztunk mindazokért, akiknek köszönhetjük ezt, az életre szóló nyaralást. Halpiac, Candy bar és végül Diocletianus császár palotája várt ránk, ahol pontosan délben őrségváltás, majd a császár köszöntése következett. Megismertük Split ókori és mai képét is. Ezt a napot is strandolással zártuk Promajnában. Hogy hetünknek keretet adjunk, a keddi napot is Basko Poljéban töltöttük. Este nehéz szívvel pakoltunk össze, hiszen rengeteg élménnyel és sok baráttal gazdagodtunk az elmúlt napokban, de már vártuk is az utazást, hogy mesélhessünk szüleinknek, hogy megmutassuk a fényképeket, hogy ezeket az örömteli pillanatokat megoszthassuk családunkkal. Szerdán búcsúztunk az Adriától, Józsi bácsitól, Margittától, Szatmárnémeditől és este már családunk ölelő karjai között meséltünk élményeinkről.

Osztályunk köszöni a szüleink és támogatóink önzetlen segítségét, kísérő tanáraink jókedvét, Józsi bácsinak a Székelykapuk- Zöldkapuk versenyt és nem utolsó sorban osztályfőnökünknek, hogy mindig bíztat minket, hogy elkezdtük vele a versenyt és a sok szeretetet, amit kapunk tőle és szüleinktől.”

Osztályunk támogatói, akik lehetővé tették horvátországi nyaralásunkat, és akiknek hálásan köszönjük segítő gondoskodásukat: Nevüket eltitkolni kívánó felajánlóink, Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága, Szent Kereszt Katolikus Iskoláért Alapítvány, Velkey Pál, Dr. Túri József, Patkó Gábor, Humán Citológia Kft., Gyapi-Bau Kft.

Rajta Borbála és a Zöldikék – Szent Kereszt Katolikus Általános Iskola és Óvoda

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Új lehetőségek nyílnak az erzsébetvárosi ingatlanpiacon

Budapest talán legpezsgőbb éjszakai életéről a legismertebb ez a...

Eltűnt Lázár Beatrix

Egy 17 éves lányt keresnek a nagykőrösi rendőrök. A fiatal...

Szabadfogású diákolimpia sikerek

Hétvégén két versenyen is szőnyegre léptek a ceglédi birkózók....

Migránsok bukkantak fel Csemőben

Csemő Önkormányzata oldalán október 17-én késő délután felhívás jelent...

Lopássorozat Abonyban

Lopás miatt kell felelnie annak a 19 éves abonyi...