18.9 C
Cegléd
2024. május 18. szombat
spot_img

Mi az az IKT?

De nem mindenható csodaszer, nem lesz a használatától automatikusan jobb egy óra: a legfontosabb a tanár személyisége, s az érdekes tananyag, melyet a tanulók életkorának, érdeklődésének megfelelően ad át a tanár. Mindig a rendelkezésünkre álló technikai szinten kell törekednünk a minőségi oktatásra. Hogy ez csomagolópapírral, vagy a legújabb pedagógiai irányzatoknak megfelelő projektmódszerrel, csoportmunkában valósul meg? Ezek csak eszközök a cél elérése érdekében. A világ minden digitális csodájáért sem szabad kihagyni a beszélgetést, a motivációs játékokat (bármit, ami a gyerekeket aktivizálja, bevonja a tanulás folyamatába), ha az óra úgy kívánja. Ugyanakkor egy érdekes digitális elem is ugyanilyen jól megválasztott eszköz lehet egy jó tanár kezében azért, hogy diákjait megtöltse csodálatos kincsekkel, akik közben elsajátítják a tudás önálló megszerzésének képességét is.

Az alsó tagozat (kezdő szakasz) kiemelt feladata, hogy a 6-10 éves gyermekek természetes kíváncsiságára, nyitottságára alapozva, azokat megőrizve, kialakítsa és optimalizálja azon rutinok, készségek, képességek rendszerét, melyek meghatározzák az élethosszig tartó tanulás minőségi folyamatát. Ebben az időszakban alakul ki a tanuláshoz való pozitív attitűd és rögzülnek a hatékony tanulási technikák, itt alapozódnak meg a sikeres felnőtt élet szempontjából fontos kulcskompetenciák.

A gyermekeket felkészítjük arra, hogy az információs korban felnőttként élni, dolgozni, alkotni, tanulni, művelődni, szórakozni tudjanak, hogy az értékes és értéktelen információkat megkülönböztessék, továbbá tudásukat folyamatosan frissíteni, bővíteni tudják. Elsajátítják az információk szerzésének, feldolgozásának, tárolásának, továbbításának technikáit, megismerik az információkezelés jogi és etikai szabályait.

Szomorúan kell arról szólni, hogy sok kisgyermek esetében majdnem elkéstünk a számítógép által felkínált jobbnál-jobb programokkal. Ugyanis többük olyan otthonról hozott, sokszor kimondottan ártó internetes oldalak böngészésében gyakorlottak, hogy szinte alig-alig lehet őket visszacsábítani azokhoz az alkalmazásokhoz, amelyek az egészséges személyiségfejlődésükhöz lennének szükségesek. Ilyen esetekben életbevágóan fontos, hogy ezek a gyermekek, fiatalok legalább tőlünk, nevelőiktől megtanulhassák a számítógép használatának értékeit.

A Szent Kereszt Katolikus Iskola és Óvodában a 2016/2017-es tanévtől kezdve már első osztályban több színtéren lehetőségük lesz a tanulóknak arra, hogy a tanulási folyamat részeként informatikai eszközöket használhassanak.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

Számos extra utólag is beszerelhető egy autóba

    Sokan ragaszkodnak régi, jól bevált autójukhoz. Lehet, hogy csak...

Növeljük az állóképességünket étrend-kiegészítővel!

    Az, hogy mekkora teljesítményre vagyunk képesek egy adott intervallumban,...

Allergiás a kutyád? Ezekből a jelekből ismerheted fel!

    Az allergia a szervezet túlzott mértékű reakciója bizonyos anyagokkal,...

Egy központi elem a nappaliban: a dohányzóasztal

  Lábtartó, italtartó, íróasztal vagy éppen egy műalkotás. A dohányzóasztal...

Történelmi siker az Asztalitenisz OB-n

A hétvégén megrendezett utánpótlás országos bajnokságon kivételes teljesítmény született:...