Magyar orientáció
Heti egy tanórán kívüli foglalkozás keretében ismerkednek a gyerekek a népi játékokkal, melyben első osztályban jelentős szerepet kapnak a mondókás játékok, énekek. Ebből látható, hogy komplex foglalkozásról van szó.
A sokirányú tevékenységre lehetőséget nyújtó népi játékok természetesek és egyszerűek. A játékok ügyességet, gyorsaságot, önállóságot, gyors ítélő-és felfogóképességeket, fantáziát, kezdeményezőkészséget igényelnek.
A gyakorlójátékokon, szerepjátékokon keresztül jut el a gyermek a szabályjátékokhoz. A gyermekkori élmények, játékok bevésődnek mindenkibe és életünk végéig kísérnek bennünket.
Ismerkedünk a jeles napokkal, amelyekhez állandó szokás, hiedelem, szertartás kapcsolódik.
Népünk az esztendő egyes napjait különböző hagyományokkal emelte ki a dolgos hétköznapok egyhangúságából. Így alakultak ki a jeles napok, melyek változatosabbá tették az emberek életét.
Együttjátszást teremtünk, amelyben a gyerekek lelkesen, önkéntesen vesznek részt. Így formálódik kapcsolatteremtő képességük, bátorságuk.
A munkát tanmenet is segíti, melyet módosítani lehet a gyerekek igényeinek megfelelően, hogy mi az a terület, amelyik jobban érdekli őket.
A gyerekek könnyebben nyilvánulnak meg ebben a kötetlenebb munkaformában; ilyenkor mindenkinek van valami mondanivalója, amit társai előtt szeretne elmesélni.
Az eddigi néhány foglalkozás azt mutatja, hogy nagyon szeretik a tanulók a népi mozgásos játékokat, énekeket a felszabadult légkörben. Reméljük ez sokáig így is marad.
„Amit csak hall a gyermek, könnyen elfelejti. Amit lát is, már inkább megjegyzi. De amiben Ő maga is tevékenyen részt vesz, az bizonyosan bevésődik az emlékezetébe.”
(Kodály Zoltán)
Orosz Istvánné
tanító