Komoly zökkenőket okoz a ceglédi vasútállomáson is a pénztárak átállítása az új számítógépes rendszerre. Már egy hete hosszú sorok fogadják az utasokat a pénztáraknál. „Egy jegy kiadása 5 percig is eltart, ami a reggeli rohanásban lehetetlenné teszi a helyzetről nem tudó, nem időben érkező utasoknak a vonat elérését. Több ezrünknek Budapest az egyetlen munkalehetőség, de ez a helyzet lehetetlenné teszi a munkába jutásunkat és ezzel az életünket.” – írja egy olvasónk. Egy másik fiatalember fotókat is küldött a jegyekről, amit következő napi utazásához kapott. Mint írta, “akkora szentségelés van az állomáson, káromkodik mindenki, jegy nélkül szállnak fel. Megmutatom, hány jegyet kaptam holnapra.”
Egy hölgy olvasónk a Ceglédi Panoráma facebookjára írt: „A pénteki jegyvásárlásom 8 percbe telt, pedig csak egy egyszerű retúrjegyet kértem, oda -vissza IC helyjegyekkel. Két pénztár működött a pénteki csúcsforgalomban, sajnáltam a pénztárosnőket, adták volna ők gyorsabban, de a gép nem engedte ki a jegyeket addig, amíg… nem tudom.. A két helyjegyből aztán tulajdonképpen 4 jegy lett, áfás számla melléklettel. Ezt jól össze kell hajtogatni, egy szép nagy bugyellárisba sem fér el. A vonaton következett a másik meglepetés, a jegyeimet átvilágították a kalauzok, pikk, de a képernyőjükön nem jelenik meg rögtön a helyes megoldás, mindenkinél kb. 10 mp a várakozási idő. Addig még kicsit szorongtam, hogy vajon mit mutat ki a (röntgen)gép?”
ugyan ez van a vonaton is ! egy két állomást ell lehet menni jegy nélkül mert a kalauzok gépe is lassú mivel hatalmas uniós támogatást kapott a cég muszáj volt be vezetni még ha titkolják mekkora a veszteség . a támogatásból vett feszíttet víz tükrös medencét elég szar lenne kiásni akik elköltötték a támogatást ezekre a lassú gépekre mikor volt jobb is . de ezt kellet választani tecik nem tecik alapon a tesztelőknek .
Ha valaki veszi a „bátorságot” és hozzászól a cikkhez, legalább próbáljon már meg helyesen írni!
igaza van, de ez nem nyelvtan óra . Jelen esetben nem ez a téma,néha el lehet tekinteni a helyesí
rási hibától is.
Ez a legnagyobb baja? A lényegre figyeljen! De jó lenne, ha csak a helyesírás szabályai lennének a legnagyobb gondjaink.
2016. október 20.-i sztori
Megjelenése óta a mai napon volt alkalmam, hogy JÉ-vel felszerelt pénztárban vásároljak vonatjegyet.
Ugyan nem kaptam méteres hosszúságú vonatjegyet – majd később leírom, miért – de gondoltam, megosztom tapasztalataimat.
Először is, három percig tartott 1 (egy) darab Győr-Cegléd menettérti vonatjegy és 1 (egy) darab IC pót- és helyjegy előállítása.
Az odafelé útra nem okozott problémát a gépbe „beprogramozni” az útirányt, mert ún. vonatfüggetlenül kértem a jegyet.
A visszafelé útra már nehezebb volt a gép „idomítása”, ugyanis a gép NEM ISMERI azt az utazási lehetőséget, amit használni szoktam. Egészen egyszerűen NEM AJÁNLOTTA FEL, hogy Ceglédről minden óra 48 perckor induló vonatot „válasszam”. Mint ha a gépben nem is lettek volna benne a Z50-es zónázó vonatok… Csak a feláras, IC vonatokat ajánlotta fel a gép! És ha nem szólok, a pénztáros simán felrakott volna a 16:13-kor induló IC-re.
Így végül visszafelé is vonatfüggetlen jegyet „kaptam”, de mivel nem volt megadva hogy melyik vonattal utazom, az IC pót- és helyjegyet külön vásárlási folyamatban kellett kiállítani.
Ezért kaptam két külön jegyet, mert nem „fűzte” egybe a gép a vásárolt vonatjegyeimet. Így a szép hosszú vonatjegy élmányét nem sikerült megnyernem.
Másodszor, ugyanezt a jegyvásárlási folyamatot én is le tudom rendezni az interneten, ugyanígy 3 perc alatt. Úgy, hogy abban a bankkártyás fizetés is benne van…
Az internetes jegyvásárlási lehetőség ismeri a – JÉ szerint „nem létező” – Z50-es vonatokat, sőt, fel is ajánlja, mint utazási lehetőséget. Emiatt jobban szeretem is. Illetve szerettem… egészen addig, amíg nem rak fel minden áron fülkés kocsiba! Ugyanis az interneten nem lehet megválasztani, hogy fülkés vagy termes kocsiban akarok utazni…
Ezzel kapcsolatban múltkor beszéltem a MÁVDIREKT-tel, ahol az ügyfélszolgálatos azt tanácsolta, hogy a „jegyvásárlás korábban vásárolt hely mellé” funkcióba írjam be az – általa javasolt – termes kocsiba szóló, üres helyet. A gép természetesen nem fogadta el, mondván a kérés nem teljesíthető! Majd felajánlotta megintcsak a fülkés kocsiban lévő helyet…
Na, ezért vagyok kénytelen újabban pénztárban IC pót- és helyjegyet vásárolni. Így volt aztán lehetőségem „kipróbálni” a JÉ-t is.
Harmadszor pedig: Kedves JÉ! Okos vagy, aranyos vagy, csak lassúságod, „ismerethiányod”, és komplikáltságod miatt nem fogsz sem a pénztárosok, sem az utasok barátjává válni.
Ha én lennék pénztáros, tuti mindenkinek a vonatfüggetlen jegyet adnám… aztán jönne fentről a hiánylat hogy miért nem kezelem „rendeltetésének megfelelően” a számítógépet…
Csak ha beleképzelem magam a pénztáros helyébe aki nap mint nap ezzel dolgozik… jobb nem is gondolni rá!
AZÓTA már javítottak a rendszeren.
Én a nagy Jé -vel dolgozom és erős ellen érzéssel fogadtam, ami be is jött.. Rettentő pocsék munka, amit a magukat informatikusnak nevezett emberek össze dobtak a kis zseb pénzért.. Mondanom sem kell, egyetlen pénztárost sem kérdeztek meg, hogy milyen legyen, jó-e így, a régi gépen 30mp alatt kiszórtam 10 utast , akivel nem volt gond( bankkártya, számla stb). Most én is anyázok a gépre , az utas meg rám, hogy mi a rossebért tart egy egyszerű jegy órákig?? Na igen.. Minden egyes szolgálatban felteszem ugyanezt a kérdést . Sokkal jobb lehetne a program, de akkor hová tennék azt a sok pénzt?! Sajnos nem akarják hozzá csapni a fizetésemhez, pedig én tartom a hátam a szutyok munka miatt é s nekem kell hallgatnom minden nap érte.. Bizony oda ültetném a kitalálót….