Június 1-jén tartották a Városi Pedagógusnapot a Kossuth Művelődési Központ színháztermében. Ünnepi köszöntőt Hegedűs Ágota alpolgármester és Fodor Gábor tankerületi igazgató mondott. Három pedagógus kapott Cegléd Város Pedagógiai Díja elismerést: Szalókiné Karkus Irén a Széchenyi úti óvoda óvodapedagógusa, Diósiné Kósik Erzsébet a Szent Kereszt Katolikus Általános Iskola és Óvoda tanítója és Somodi Rudolfné Ceglédi Táncsics Mihály. Általános Iskola tanára. A díj azoknak a Cegléden lévő nevelési-oktatási intézményekben dolgozó pedagógusoknak adható, akik kiemelkedő eredményt értek el az óvodai, iskolai oktató-nevelő munkában, a tehetséggondozás területén, magas fokú pedagógiai és szakmai felkészültségük alapján élen járnak az újszerű és hatékony pedagógiai módszerek kidolgozásában és alkalmazásában, valamint példamutató magatartást tanúsítanak a közösségi és magánéletben. Az elismeréseket Hegedűs Ágota alpolgármester asszony adta át.
A Brunszvik Teréz díjat Széchenyiné Lengyel Judit a Széchenyi Úti Óvoda vezetője kapta, aki a miniszteri elismerést aznap délelőtt vette át Budapesten.
Az Év Ceglédi Szakmai Tanára díjat, amely a Ceglédi Szakképzési Centrum díja Juhászné Ponert Ágnes a Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma tanára vehette át. A Ceglédi Tankerületi Központ Pedagógiai díját pedig Dr. Antal Andrásné a Várkonyi István Általános Iskola tanára kapta meg. Ezután díszokleveleket, Szolgálati Emlékérmeket és a Ceglédi Tankerületi Központ Elismerő Okleveleit adták át. A pedagógusok ezután Piros Ildikó Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznő, érdemes művész Szerelem? című zenés irodalmi műsorát tekinthették meg.
Részletes méltatások:
CEGLÉD VÁROS PEDAGÓGIAI DÍJA:
SZALÓKINÉ KARKUS IRÉN – óvodapedagógus (Széchenyi Úti Óvoda)
1984-től a Széchenyi Úti Óvoda nevelőközösségének tagja. Diplomáját a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán szerezte. Szakdolgozat témájának már akkor az egészséges életmódra nevelést választotta. Ez az irányvonal a mai napig meghatározó a munkájában.
A „Szív kincsesláda” egészségpedagógiai tanfolyam elvégzését követően – intézményi innovációként – kidolgozott egy komplex egészségnevelő programot, amelyet „Makk-Marci”-ról nevezett el. A program négy területet ölel fel: Szív kincsesláda, Környezettudatos nevelés, Dohányzás megelőzés, és Lelki egészség.
Arra törekszik, hogy az óvodáskorú gyermekekben elültesse az egészséges életmód igényének csíráját. Vallja, hogy az ebben a korban elsajátított magatartásminták, szokások döntően befolyásolják a későbbi életkor viselkedés kultúráját.
Az egészségtudatos életmód megalapozását beépíti mindennapi nevelőmunkájába, melynek segítségével a gyerekeken keresztül pozitívan tudja befolyásolni a szülői szemléletet, életvitelt is.
Programját, intézményi „jó gyakorlatként” országosan is megismerhették az érdeklődők. A Makk-Marci és a mesterpedagógusi programja nem csak a Széchenyi Úti Óvodában, hanem városunkon kívül is ismertté, elismertté tette őt.
Munkája példaértékű, melyben keresi az eredményes új módszereket, és megoldásokat. Segítőkész, aktív tagja az óvodai közösségnek. Egész személyisége, kisugárzása pozitív hatással van a körülötte élőkre. Lendületes, energikus óvónő.
Szakmai módszertani tudását szívesen megosztja végzős, gyakorlós óvodapedagógusokkal. A pedagógus életpálya modell keretében gyakornokokat mentorál. 2016 szeptemberétől – vezető helyettesként – az intézmény szakmai munkáját irányítja.
Több évtizedes szakmai életútja, a gyermekekkel, kollégákkal való kiváló kapcsolata alapján méltán érdemessé vált Cegléd Város Pedagógiai Díja kitüntetésre.
DIÓSINÉ KÓSIK ERZSÉBET – tanító (Szent Kereszt Katolikus Általános Iskola és Óvoda)
A Szent Kereszt Katolikus Általános Iskola és Óvoda pedagógusa negyven éve. Ez az első és egyetlen munkahelye. Pályája során mindvégig tanítóként dolgozott. Jó pedagógiai érzékkel, példás, rendszeres megújuló tevékenységével kiemelkedő nevelő – oktató munkát végzett.
Neves tehetségeket fedezett fel és indított útjára. Mindennapi munkájában mindig érdeklődéssel fordult a gyerekekhez, meghallgatta problémájukat, segítette őket tapasztalatával.
Munkája nagyfokú pedagógiai felkészültségről és lelkiismeretességről tett tanúbizonyságot. Tanulói és a szülők szeretik, megbecsülik. Elismert és megbecsült tagja a tantestületnek.
Munkájával, erkölcsi magatartásával minden kolléga mintaképe lehet. Mindezek alapján méltóvá vált a város 2017-es évi Pedagógiai Díjára.
SOMODI RUDOLFNÉ – tanár Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
1992 óta dolgozik a Táncsics iskolában. Szakmailag sokoldalúan képzett, a töretlen fejlődést szem előtt tartó, alapos, következetes, nagy tapasztalattal rendelkező tanárnő. Szigorú, következetes nevelő, aki az általa közvetített, átadott értékeket személyes példaadással teszi hitelessé munkatársai és tanítványai számára.
2007. szeptemberétől csaknem egy évtizeden át vezette az iskola magyar munkaközösségét. A magyar nyelv tanításában nyújtott szakmai munkája elismeréseként 2009-ben megkapta „Az év magyar tanára” címet.
Tanítási óráit az igényesség, tervszerűség, értékközvetítés jellemzik. A tehetséget éles szemmel felfedezi, ennek is köszönhető tanítványainak kiemelkedő sikerei a város, a megye határain is túlmutató megmérettetéseken, legyen szó akár versenyekről, akár továbbtanulásról.
Hosszú évekig vezette az iskola irodalmi színpadát, a legendás hangulatú felsős Táncsics estek fáradhatatlan, kreatív szervezője. Igényesen összeállított műsoraival tanúbizonyságát adja kiemelkedő szakmai műveltségének, emelve ezzel az iskolai és a városi rendezvények színvonalát. Országos ünnepi rendezvényen is képviselhette már városunkat tanítványaival a Nemzeti Színház színpadán.
Határozott kiállására, megalapozott állásfoglalására, vezetői attitűdjére alapozva évekig volt a Közalkalmazotti Tanács elnöke. Igazgatóhelyettesként is bizonyít önállóságával, szakmaszeretetével, jó ítélőképességével. Mesterpedagógus szakértőként megfogalmazott véleményére bátran hallgathatnak kollégái, hiszen felkészültsége, módszertani kultúrája, pedagógiai sokszínűsége komoly alapot ad ehhez.
Kész minden áldozatra céljai eléréséhez, időt és többletmunkát nem kímélve. Elkötelezett az iskolája, az iskolai nevelés és oktatás, a pedagógus szakma iránt. Az intézmény alkalmazotti közösségének megbecsült tagja.
A tanárnő elhivatottsága, rendkívüli hivatástudata, lelkiismeretes pedagógiai munkája elismeréseként adományozta a Képviselő-testület Cegléd Város Pedagógiai Díja kitüntetést.
BRUNSZVIK TERÉZ – DÍJ
SZÉCHENYINÉ LENGYEL JUDIT a Széchenyi Úti Óvoda vezetője, aki a miniszteri elismerést ma délelőtt vette át Budapesten.
Harmincöt éve dolgozik a nevelés-oktatás területén. Tizenhét évig beosztott óvodapedagógusként, majd 1998 óta a Széchenyi Úti Óvoda és három tagóvodájának vezetője. Empatikus személyisége alkalmassá teszi a vezetői feladatok ellátására. Mindig szem előtt tartva a gyermekek és az óvoda érdekeit hozza meg döntéseit.
A ’90-es évek elején bemutatta az akkor még idegenkedve fogadott folyamatos tízórai lehetőségét.
A kor kihívásainak megfelelően menedzseli az óvodát. Nagyon jó kapcsolatot alakított ki a szülői munkaközösséggel, akik támogatják a gyermekek érdekében végzett elhívatott munkáját.
2003-ban közoktatás vezetői szakvizsgát szerzett. Minden érdeklődő kolléganő számára lehetőséget biztosít a szakmai fejlődésre, több óvodapedagógus is szerzett másoddiplomát, ill. szakvizsgát az elmúlt években.
Összefogja a város óvodavezetőit, ő a munkaközösség irányítója. Tagja az óvodavezetők országos munkaközösségének.
Az óvodában térségi bemutatókat szerveztek a tapasztalatok átadására. Ennek folytatásaként létrejött két jó gyakorlat, és az intézmény pályázattal referenciaintézménnyé vált.
2014-ben országos szakértő lett, a pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületen. Ezen ismeretei birtokában tudatosan készíti fel nevelőtestületét a pedagógiai szakmai ellenőrzésekre és minősítésekre.
Empatikus, energikus, rugalmas, a gyermekek érdekeit szem előtt tartó, elvei mellett kitartó vezető, aki a fiatal kollégáknak példaképül szolgálhat.
A mindennapokban: hivatástudat, nagy munkabírás és az óvodapedagógia területén kiemelkedő, példaértékű szakmai igényesség jellemzi. Elkötelezett, lendületes, pontos, a városban működő óvodák meghatározó személyisége.
AZ ÉV CEGLÉDI SZAKMAI TANÁRA DÍJ (Ceglédi Szakképzési Centrum díja)
JUHÁSZNÉ PONERT ÁGNES – tanár Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma
A közgazdásztanári diploma megszerzése után, 1983-ban kezdett tanítani a volt iskolájában, a Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziumában. Volt tanáraitól nagyon sok segítséget kapott a pályája elején, amit most visszaad saját egykori tanítványainak, jelenlegi kollégáinak.
Két fő tárgya az elméleti gazdaságtan és a számvitel. Elméleti gazdaságtanból közép- és emelt szintű érettségire, illetve SZÉTV és ÁSZÉV versenyekre, számvitelből ugyancsak mindkét szintű érettségire, a szakképző évfolyamokon pedig szakmai vizsgára készítette fel a tanulókat.
1997-től 2012-ig óraadóként tanított számvitelt mérlegképes könyvelőknek Szolnokon, a Perfekt által szervezett tanfolyamokon. A szakképző évfolyamokon gazdasági informatikusokat és pénzügyi-számviteli ügyintézőket készített fel a szakmai vizsgákra. Részt vett és vesz a levelező tagozat munkájában, és tanított a Gábor Dénes Főiskola Ceglédi Konzultációs Központjában is.
Évekig vezette a közgazdasági munkaközösséget, 2015 óta pedig ismét gyakorlatioktatás-vezetőként szervezi a szakképzéssel kapcsolatos feladatokat. Tanítványai az elméleti gazdaságtan emelt érettségin nagyon szép eredményt értek el hosszú éveken keresztül. Minden évben vannak nagyon jó képességű és motivált tanulói, akik az országos döntőkön majdnem minden évben az első 20 helyezett között végeznek. Az egyetemre és főiskolára bejutó volt tanítványai szinte minden esetben arról számolnak be, hogy hálájukat fejezik ki azért a tudásért, segítségért, amit tanárnőjüktől kaptak.
Kiemelkedő pedagógiai munkája alapján kapta meg a Ceglédi Szakképzési Centrum az Év Ceglédi Szakmai Tanára díjat.
A CEGLÉDI TANKERÜLETI KÖZPONT PEDAGÓGIAI DÍJA
DR. ANTAL ANDRÁSNÉ – tanár Várkonyi István Általános Iskola
Szülei példáját követve, valamint volt tanára, középiskolai igazgatójának biztatására erősödött meg benne az a tudat, hogy számára a tanítói hivatás jelenti a jövőt.
A kaposvári Tanítóképző Főiskola befejezése után Pécsett kezdte tanítói pályáját az Ágoston Téri Általános Iskolában, ahol a szakma gyakorlati alapjait sajátította el. A pécsi évek alatt foglalkozott hátrányos helyzetű gyerekekkel is, de tanított angol tagozatos iskolában, ahol a tehetséggondozás került előtérbe.
Nagyatádra került 21 év után, majd Ceglédre követte orvos férjét, akit a munkája szólított el a Dunántúlról.
Jelenleg a Várkonyi István Általános Iskola tanítója.
Tanítóképzős évei alatt ismerkedett meg Zsolnai Józseffel és az ő kérésére kapcsolódott be a kísérleti szakaszban lévő programjába. A pécsi évei alatt végig a „Nyelvi, irodalmi és kommunikációs programmal” dolgozott. Pedagógiai, szakmai örömöt okozott neki a gyerekekkel való differenciált foglalkozás és komoly kihívást jelentett az, hogy a képességüknek megfelelő szintre hozza őket.
Szaktanácsadóként és szakértőként igyekezett átadni kollégáinak mindazt a szakmai tapasztalatát, amit tanítás közben, a gyerekekkel való foglalkozásokon megszerzett.
Tagja volt egy taneszközöket fejlesztő kutatócsoportnak. Mivel a csoporton belül az írás volt a területe, ezért írás munkafüzetet dolgozott ki, majd részt vett olvasókönyvek megalkotásában is. Ezekben az években született meg a „Számország” és az „Olvasgató kisiskolásoknak” című munkafüzet, illetve tankönyv.
Tanítói munkájának elismeréseként Pécs Érdemes Tanítója címet kapott.
A ceglédi Várkonyi István Általános Iskolában, mint lelkes,a környezetvédelmet a mindennapjaiban megélő pedagógus, környezetvédelmi irányultságú osztályokban tanított. Szívesen és eredményesen készített fel tanulókat matematika- és versmondó versenyre.
Elhivatottan foglalkozott az átlagostól eltérő, sokszor gyengébb képességű tanulókkal. A gyakorlatban is alkalmazza azt, hogy a felzárkóztatás kétféleképpen történik: az egyik az órai differenciálás, a másik a különfoglalkozás, a korrepetálás. Ehhez igyekezett megnyerni a szülők együttműködését is.
Példaértékű és rendkívül tartalmas pályafutása során, mindvégig humánus, a gyermeket és felnőttet egyaránt tisztelő, elhivatott tanító maradt.
5.4 DÍSZOKLEVÉL
A Díszokleveleket azok a nyugdíjas pedagógusok kapják, akik diplomájukat 50, 60, 65, 70 évvel ezelőtt szerezték meg.
VARGA SÁNDORNÉ (Vasoklevél – 65) VAN OKLEVÉL
A Malom téri majd a Posta utcai Óvodában teljesített pedagógus szolgálatot. Gyermekszeretete, a gyermekekhez való őszinte figyelme jól bizonyítja elkötelezettségét a pálya iránt. 39 éven át – óvodavezetőként – dolgozott azért, hogy az intézmény pótolni tudja az otthon melegét, szeretetét.
Nincs annál felemelőbb érzés, mikor látja az ember, hogy 30 szempár figyeli, amikor két kicsi kéz megsimogatja és azt mondja, „Óvónéni szeretlek”. Ezért érdemes volt 42 évet eltölteni ezen a pályán.
BÉRES KÁROLY (Gyémántoklevél – 60) szeptemberben veszi át a Szegedi Tanárképző Főiskolán
A Szegedi Tanárképző Főiskola ének-zene-történelem szakán szerezte meg tanári oklevelét.
1957. szeptemberétől a Táncsics Mihály Általános Iskola énektanáraként, majd 1962. augusztusától 2000. decemberéig az Erkel Ferenc Zeneiskola igazgatójaként irányította az intézményt 39 éven át.
Énekkarokat alapított és vezetett, megírta a ceglédi Zeneiskola történetét, a Pest Megyei Zeneiskolák Igazgatói Munkaközösségét vezette, tagja volt a Művelődési és Sport bizottságnak, szaktanácsadó és országos szakértőként jeleskedett. Az oktatási törvény és egyéb szakmai anyagok előkészítője és véleményezője volt. 2001 óta nyugdíjas. A Magyar Zeneiskolák Szövetsége elnökségének tiszteletbeli tagja. Az érdemek felsorolásának nincs vége. Tartalmas munkájának elismerését sok-sok kitüntetés fémjelzi, mint a 2010-ben kapott Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszt. Jó egészséget kívánunk!
BECZE JÓZSEFNÉ (Arany díszoklevél – 50) Nem lesz ott. Szeptemberben veszi át Kecskeméten
1967 óta a Központi óvodában óvodapedagógusként, majd 1975 óta óvodavezetőként dolgozott a Szép Utcai óvodában. 1985-től városi óvodai felügyelőként tevékenykedett. Munkája nyomán alakult ki a mai Szép Utcai Óvoda formája. Pedagógiai pályafutását a precízség, hivatástudat, gyermekszeretet jellemezte. Jó egészséget kívánunk!
ÓCSAI TAMÁSNÉ (Arany díszoklevél – 50) VAN OKLEVÉL
1967 óta óvodapedagógusként, 1983 óta óvodavezetőként dolgozott a Felszegi Úti, Budai Úti majd a Lövész Utcai és Szép utcai Óvodákban. A nevelésben-oktatásban eltöltött évtizedek alatt több száz gyermek számára nyújtott értékteremtő pedagógiai munkát. Vezetőként átgondolt, következetes elvárásokat közvetített a dolgozók felé, ugyanakkor mindig biztosította a pedagógiai szabadságot. 2005-ben a Képviselő-testület munkáját Cegléd Város Pedagógia Díjjal jutalmazta. Jó egészséget kívánunk!
PÁL JÁNOSNÉ (Arany díszoklevél – 50) szeptemberben veszi át Kecskeméten
1967-ben szerzett diplomát a kecskeméti Felsőfokú Óvóképző Intézetben. Munkáját Cegléden a Központi Óvodában kezdte meg ugyanebben az évben. 1972-ben, Cegléd legfiatalabb óvodavezetőjének nevezték ki. 1975-ben felépült Cegléd város első óvodának épült intézménye – a ma 42 éves Köztársaság Utcai Óvoda, s ott volt vezető 2003-ig, nyugdíjazásáig. Jó egészséget kívánunk!
TÓTH FERENCNÉ (Arany díszoklevél – 50) szeptemberben veszi át Kecskeméten
1967-ben szerzett diplomát a kecskeméti Felsőfokú Óvóképző Intézetben. Hivatásszeretete dicséretes és példa értékű volt a fiatal kollegák számára. Nevelőmunkáját a tudatosság és tervszerűség jellemezte. Mindig igényes volt munkájára. negyven éves munkaviszony után vonult nyugdíjba egyetlen munkahelyéről a ceglédi Pesti Úti Óvodájából. Jó egészséget kívánunk!
MÉSZÁR KATALIN (Arany díszoklevél – 50)
Matematika-fizika szakos diplomáját a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán szerezte. Tanított Dánszentmiklóson Abonyban, majd 28 éven át a Táncsics Mihály Általános Iskolában. Határozott, nagy teher- és munkabírással rendelkező pedagógus volt. Tanítványai fizika tanulmányi versenyeken értek el kiváló helyezéseket. Figyelmet fordított a hátrányos helyzetű tanulókra, kiváló kapcsolatot ápolt a szülőkkel, és figyelemmel kíséri volt tanítványai sorsát. Bármikor segít most is a fiatal kollégáknak. Kívánjuk, hogy fiatalos lendületével hosszú ideig támogassa az iskola pedagógiai munkáját.
5.5 PEDAGÓGUS SZOLGÁLATI EMLÉKÉREM
Pedagógus szolgálati emlékérmet azok a pedagógusok kaphatnak az Emberi Erőforrások Minisztériumától, akik nyugállományba vonulnak, és legalább 25 évet töltöttek el a pedagógus pályán.
ÉGERHÁZINÉ RÓZSAVÖLGYI LILLA óvodapedagógus, Ceglédi Református Ált. Iskola és Óvoda
Született óvó néni, a gyermeki lélek kiváló ismerője. 1976-ban kezdte pályáját a Báthori Utcai Óvodában. Aktív résztvevője volt a Néphagyomány éltető Program kidolgozásának. A népi gyermekjátékokat, dalokat, meséket, nagy szeretettel tanította a gyerekeknek.
Az óvoda Református fenntartásba vételekor példamutató magatartásával, együttműködő képességével segítette a közösséget a változás elfogadásában. A keresztyén értékrendet egész életében képviselte, mind családi, mind szakmai életében. Kedves, együttérző, segítőkész, aki nagyon fog hiányozni a gyermekeknek, a szülőknek és a református intézmény minden dolgozójának!
GULYÁS VERONIKA óvodapedagógus (Köztársaság Utcai Tagóvoda)
1977. augusztus 01-én kezdte óvónői pályafutását. Kollégákkal, szülőkkel, s nem utolsó sorban a gyerekekkel történő kapcsolatteremtése kiváló. Napi nevelő- gondozó munkáját a tudatosság a precizitás és az igényesség jellemezte. Az egyéni bánásmód, a differenciált képességfejlesztés természetes volt számára. Boldog és aktív nyugdíjas éveket kívánunk neki.
PRÁGER LÁSZLÓNÉ óvodapedagógus (Köztársaság Utcai Tagóvoda)
1976. augusztus 1-jén kezdett dolgozni az Ady Endre Utcai Óvodában. 1978-ban szerezett felsőfokú végzettséget a Kecskeméti Óvóképző Főiskolán. Negyven évig dolgozott az Ady Endre Utcai Óvodában. Munkahelyén megbízható és jó munkaerő volt. Rendezvényeken aktív tagja volt csapatunknak. Szakmai munkájában a nagyfokú gyermekszeretet, igényesség és a segítő szándék dominált. Boldog és aktív nyugdíjas éveket kívánunk neki.
TAKÁCS GYÖRGYNÉ dajka (Széchenyi Úti Óvoda)
35 évig volt a Széchenyi Úti Óvoda dajka nénije, mindig a gyerekek érdekeit szem előtt tartva csendesen és hatékonyan tette a dolgát. A rábízott feladatokat nagy odafigyeléssel végezte.
A gyerekek és szülők úgy tekintettek rá, mint a csoport Ica mamájára, akinek kedves szavai, mosolya, ölelése megnyugtatólag hatott a gyermekre, szülőre egyaránt. Családja körében szép nyugdíjas éveket kívánunk.
FARKAS ZOLTÁNNÉ tanító (Táncsics Mihály Általános Iskola)
1993-tól volt a Táncsics iskola, napközis nevelője, majd 1-2. osztályos gyerekek tanítója. Humánumával, gyermekszeretetével bizonyította, hogy ő a tanítói hivatásra született. Kedves, csendes lényét nemcsak a gyerekek, hanem a szülők is kedvelték. Munkáját a pontos naprakész felkészültség, szorgalom jellemezte. Az óráira nagy körültekintéssel, lelkiismeretesen, időt nem kímélő legendás aprólékossággal készült. Kirepült tanítványai nagy szeretettel emlegették. Gyakran vissza is jártak első tanító nénijükhöz, aki megadta nekik a tudás és az emberség biztos alapjait.
NÁNÁSI LÁSZLÓ IMRE tanár (Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskola)
1976-ban kezdte pedagógus pályáját. 2012. óta tanít a Ceglédi SZC Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájában. A szakiskolai tagozat osztályaiban matematikát tanított, majd bekapcsolódott a szakmai számítás tantárgy oktatásába. Osztályfőnöki teendők mellett nagy törődéssel viseli gondját a rá bízott tanulóknak. Szakmailag kiválóan felkészült, a változásokhoz rugalmasan alkalmazkodni tudó pedagógus. A reál munkaközösség és az intézmény Közalkalmazotti Tanácsának aktív tagja, akinek tanácsaira kollégái bármikor számíthatnak.
THANHOFFER FERENC tanár (Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskola)
1984. augusztus 27. óta tanít a Ceglédi Szakképzési Centrum Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájában. Negyvennyolc éves munkaviszonyából több, mint 35 évet töltött a szakképzésben. Tanítványai minden tanévben sikeresen szerepeltek országos szakmai versenyeken, közöttük nyolcan I. helyezést értek el. Mind a mai napig aktívan vesz részt a tananyagfejlesztésben és szakmai vizsgaelnökként tevékenykedik.
CSERNUS LAJOS építőipari szakmai elmélet oktató (Bem József Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskola)
1985 óta dolgozik az iskolában a szobafestők szakoktatójaként. Fiatalon kezdett el foglalkozni a festészettel, kiállításai is voltak. Tanítványainak a festést nem csak, mint egy szakmát, hanem mint a benne rejlő rengeteg lehetőséget mutatja be. Pályafutása alatt a Szakma Kiváló Tanulója Versenyen részt vevő diákjai rendre jeles szakmai bizonyítvánnyal „szabadultak fel”.
GYIMESI ILONA ruhaipari szakmai gyakorlati oktató (Bem József Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskola)
Az évek során minden gyakorlati csoportjával mély, bensőséges kapcsolatot tudott kialakítani. Szigorú, ugyanakkor rendkívül következetes, mégis nagyon szerethető pedagógus. Tanítványait szeretettel és elhivatottsággal készítette fel a Szakma Kiváló Tanulója Versenyekre, ahol Országos helyezéseket értek el és így jeles szakmai bizonyítványt kaptak.
DR. KOMJÁTI MIHÁLYNÉ tanár (Bem József Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskola)
A tanárnő a pedagógus pályán több mint 39 éve tevékenykedik. Következetesen, precízen irányítja, neveli, oktatja tanulóit. Rendszeresen indít tanulókat a Közismereti Szakmai Tanulmányi Versenyen. A tanórák színvonalas megtartásán túl az intézmény életében nincs olyan terület, ahol ne vállalt volna aktív szerepet. Köszönjük munkáját.
CEGLÉDI TANKERÜLETI KÖZPONT ELISMERŐ OKLEVELE
Ceglédi Erkel Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola
Adamikné Dávid Andrea
Bónácz János Péter
Szalisznyó Emilia
Andrási László
Perneczky Gábor
Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium
G. Biró Lilla
Hamar László
Hegedűsné Halász Eszter
Karainé Danóczi Linda
Tűri László
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Dr. Nagyné Kecskeméti Ágnes
Pap Judit
Etédiné Kovács Mária
Ócsai Annamária
Lomniciné Kancsár Margit
Soós Roberta
Thén Józsefné
Illésné Kovács Erzsébet
Dózsa György Kollégium
Edelmayer Mihály
Losontzi István EGYMI, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
Abonyi Istvánné
Bana Piroska
Hajdúné Gaál Mária
Lengyel Zsuzsanna
Maracska Károlyné
Motyovszkiné Petrik Erika
Pál Györgyi
Tóth-Nagyidai Hajnalka
Várkonyi István Általános Iskola
Cziegelmayer Edina
Fleckensteinné Horváth Melinda
Harsányi Beáta
Hegedűs Istvánné
Hornyikné Takács Krisztina
Kássáné Göndör Andrea
Prohászka-Ábrahám Anett
Szalisznyó Erzsébet
Százmán Ildikó
Turjányi Tamás
Verebélyi Csilla
Zakar József