Az utóbbi időben úgy adódott, hogy egyre többször kellett különböző ügyekben a hivatalokhoz fordulni. Próbálta már valaki csak a saját ügyét is pár nap alatt elintézni?!
A DÉMÁSZ az ország egyik legnagyobb szolgáltató üzeme. A házam esővíz csatornája nagyon közel van az utcai kisfeszültségű hálózathoz és a csere miatt a munka elvégzésének idejére kikapcsolást kellett kérnem. A ceglédi ügyfélszolgálati irodán rendesen sorszámot húztam és kivártam a soromat. Sajnos, az ügyfélszolgálatos hölgy nem nagyon volt képben és hosszas telefonálgatás után sem tudott megnyugtató választ adni, hogy mikor lehet a hálózatot kikapcsolni. Pár nap múlva telefonos értesítést kaptam, hogy az átfutási határidő 30 nap, mivel az érintett lakosokat is ki kell értesíteni. Ezt én mind megértem, csak azt nem, hogy a bejelentett kérelmem 2017. június 1-én történt és azóta eltelt 12 nap alatt semmilyen értesítést nem kaptam a kikapcsolás dátumáról. Lehet, hogy ha majd kegyeskednek megmondani az időpontot, újra indul a 30 nap? Nemcsak a Démásznak van kötelessége, de én hogyan szervezzem meg a munkát, mikor szerezzem be az anyagot, mikor szállítsák és mikorra értesítsem a szakmunkást?
A másik esetben véletlenül ismét a DÉMÁSZ a főszereplő. Már több mint egy éve az Újváros egy trafókörzetében vihar és szél esetén a hálózaton lévő vezeték összeér, kiveri a biztosítékot és napokig nincs közvilágítás az utcákban, ami a közbiztonságot is nagyban veszélyezteti. A hibát minden alkalommal bejelentem, a biztosítékot időnként kicserélik, de hiába kértem a hálózat átvizsgálását és a hiba helyének behatárolását, a válasz itt is az volt, hogy „a hiba kijavításának határideje 30 nap.” No ekkor bejártam az utcai hálózatokat és megállapítottam a hiba pontos helyét és ezt közöltem a Démásszal, hogy egy lakóház előtt a fa benőtte a vezetéket és az ágak összeérintik a vezetéket. A Démász e-mailban azt kérte tőlem, hogy közöljem, hogy a fa valóban benőtt–e a villanyvezetékbe? Miután közöltem, ismét válaszoltak, -„amennyiben egyetemes szolgáltató, kereskedő és az elosztó közötti egyeztetést igényel legkésőbb 30 napon belül megtörténik a válasz megadása.” Az elmúlt napokban ismét két napig nem volt közvilágítás és csak remélni tudom, hogy a besurranó tolvajok és betörők még nem jöttek rá, hogy az éjszakai sötétség leple alatt van két napjuk, amikor nyugodtan „dolgozhatnak.”
Egy másik, talán még nagyobb szolgáltató cég a Magyar Posta. Már többször reklamáltam a Magyar Postánál, hogy a kártyás befizetés miért ilyen komplikált. Ugyanis most már lehet bankkártyával csekket befizetni, de ha ugyanekkor egy levelet is fel kell adnom azt már készpénzzel kell kifizetnem. Ezt a postán lévő vásárlók könyvébe is beírtam, de a Magyar Posta egy semmitmondó választ közölt: „Technológiai fejlesztéseink során arra törekszünk, hogy ügyfeleink valamennyi postai szolgáltató helyen igénybe tudják venni a bankkártyával történő díjmentes vásárlást.” Kérdésem egy ilyen nagy cégnek, mint a Magyar Posta tényleg nincs pár ezer forintja egy számítógépre?
A másik, szintén a Postával összefüggő eset: Mit kell tennem, ha az előfizetett újságot nem kapom meg? Próbálják meg felhívni telefonon a hírlapkézbesítőket. Itt azt a választ kapják, hogy ez a szolgáltatás megszűnt. A Ceglédi Postánál valaki felveszi a telefont, de semmi garancia nincs arra, hogy az aznapi újságot még aznap ki is hozzák. Ha nem tudod elkapni hajnalban a kézbesítőt, akkor nincs esélyed, hogy másnap megkapod az előfizetett újságodat. Velem már történt olyan, hogy jött a hajnali kézbesítő, hogy nem dobott–e be két újságot, mert valaki nem kapta meg. Kiolvastam az újságomat és elvittem annak, aki nem kapott. Itt kell megemlítenem, hogy ezeket az újságokat sokszor halmozottan sérült egyének hordják ki hajnalban, mert más munkaerőt erre nem találnak. Köszönet illeti őket a munkájukért!
Lehetne sorolni tovább, de most még csak utolsónak megemlítem, hogy próbálta–e már valaki felhívni hibabejelentés okán a Magyar Telekom Nyrt céget?
No, annak aztán meg kell szenvednie. Ugyanis mit hallunk a telefonban?
- Jó napot kívánunk! Köszöntjük megújult ügyfélszolgálatunkon, jelenleg megemelkedett a várakozási idő…
- Figyelmébe ajánljuk a Telekom. hu weboldalunkat…
- Ha már ügyfelünk kérjük a gyorsabb kiszolgálás érdekében adja meg ügyfél azonosítóját…
- Tájékoztatjuk, hogy a telefonon történő ügyfélszolgálatát 1435 számon érheti el…
- Lakossági ügyintézés 9 gomb…
- Köszönjük hívását, viszont látásra…
A valósághoz tartozik az is, hogy az ez után következő ügyintézés már a XXI. századhoz tartozik. A szerelők, hiába van vasárnap rövid időn belül megjelennek és a hibát megpróbálják a legrövidebb időn belül elhárítani.
Ehhez még csak annyit: ha én kapok a bíróságtól, önkormányzattól vagy valamilyen hatóságtól fizetési felhívást, az általában minimum nyolc napos határidőt határoz meg és ha én nem fizetem meg határidőre, súlyos kamattal terhelnek meg.
Mészáros Iván
Így működik a maffia: tetszettek volna forradalmat csinálni…:)
Már a fősodratú is megírta:
https://hir.ma/osszeeskuves-elmelet-2/magyarorszag-kormanya-valojaban-egy-bejegyzett-ceg-a-vilagbank-volt-jogtanacsosa-kitalal/190601
Nos, a Magyar Posta Zrt-től nekem is futkos a hideg a hátamon. Adva van két házrész az egyik utcában. Mindkettő azonos házszám alatt, azonos utcanév alatt, noha a miénk – mivel amaz sarki ház – a mögöttes utcában nyíló bejárattal rendelkezik. Teljesen különálló a két rész, sem közművek, sem bejárat, sem udvar, sem lakótér nem közös. Semmi baj nincs addig, amíg a jól megszokott kézbesítő járja a körzetet, minden küldeményünk rendben célbaér. Amikor azonban másik, helyettes kézbesítő kényszerül jönni, azonnal felborul minden. Az Önkormányzat nem hajlandó változtatni házszámozáson, mivel osztatlan telekről van szó, s a számozási gyakorlat már ÉVTIZEDEKKEL EZELŐTT alakult ki, s rendben lévőnek találják. Valamikor biztosan egy kézben volt a két rész, de mára már elkülönült, két család tulajdona, akik még csak nem is rokonok. Az Önkormányzat tanácsa az „A”, illetve „B” jelzés kitétele volt, csakhogy ez nem oldaná meg a problémát, mert a lakcímkártyán nem engedélyezik feltüntetni. De felesleges is lenne, hiszen bármilyen ismeretlen kézbesítő jön is, a dilemmát nem ismerve – elvileg helyesen – nyugtázza, hogy megtalálta a keresett címet, mert valóban azt látja a sarki ház számozásánál, ami a borítékon van írva. Az, hogy oda, ahhoz a házhoz KÉT NÉVRE visz küldeményt, fel sem tűnik neki. Tudatlanságból azt gondolja, hogy abban az udvarban lakik két család. Elvileg gondolhatja ezt, mert sok helyen van így. Sok esetben más-más helyettes jön, néha-néha ugyanaz, de aki volt már ezen a részen, az is elfelejti, mire mégegyszer idekerül, hogy itt mi a helyzet. Valamikor múlt év végén jeleztem ezt a Postának, visszajeleztek annyit, hogy az ügyek torlódása miatt nem tudnak érdemben válaszolni, várjak. Azóta már legalább 6-7 hónap eltelt, s még mindig semmi válasz. Pedig milyen egyszerű lenne! Tehetnének a küldeményeinkre – valami hasonló elv alapján, mint ahogy a sárga csekken van a közlemény rovat – megkülönböztető jelzést, például ráírni, hogy ez a cím az eredeti cím mögötti bejáratnál van, de nem tehetik, mert nem térhetnek el az adott lakcímadattól. Nem is kellene eltérni, csak pontosítani. Erre nem képesek. Jeleztem az állandó kézbesítőnek is a helyzetet, de ő csak szörnyülködik rajta, de a jelek szerint ő sem figyelmezteti az őt helyettesítő kollégát. Szóval nincs megoldás. A helyzetet súlyosbítja még az, hogy a kézbesítő által ténylegesen elsőként fellelhető cím alatt, amelyik előttünk van, egy nyolcvanhat éves idős néni lakik, aki, bár korából és egészségi állapotából adódóan nem szívesen, de át szokta hozni az odatévedt küldeményeket. De ezt nem várhatnánk el tőle, s nem is várjuk el, de nem tudom, mit is tehetnénk. De ha más, életerős, fiatal szomszédaink lennének, azoktól sem várhatnánk el. Az Önkormányzat és a Posta egymásra mutogatnak. A kialakult helyzetről csakis az a rendelkezés tehet, amelyik nem engedélyezi a két tulajdonos birtokában lévő részeket címileg is elkülöníteni, egyértelműen azonosítani azon megfontolásból, hogy két egymástól független tulajdonosról van szó. Már előre félek – és mindig igazolódik a félelmem -, amikor meglátom az állandó kézbesítőt, amint betanítandó munkatárssal rója a környéket. Már azon gondolkodom, kellene valamifajta kártyát készítenem, s odaadni az állandó kézbesítőnek, hogy adja oda az újonnan felvettnek, ha idekerül erre a területre, hogy legyen kissé körültekintőbb. Nem hiszem el, hogy egy olyan hivatal, amely épp a küldemények célbaérkezését segítené elő, ne találjon megoldást erre a problémára. De eddig ez a tényállás.
Javasolnám, hogy menjen el postásnak és próbálja ki. Jegyezzen meg ilyen információkat..
Vagy:
Tegyen ki nevet, plusz ládát, térképet, akármit amivel megoldódhat a problémája. Cselekedjen és talán lesz is valami 🙂