2.2 C
Cegléd
2024. december 8. vasárnap
spot_img
spot_img
spot_img

Tankerületi sajtótájékoztató

Sajtóbeszélgetést tartott szeptember 11-én a Ceglédi Tankerületi Központ vezetősége a hozzá tartozó intézmények vezetői és a sajtó képviselői számára.

Fodor Gábor tankerületi vezető először a tankerület munkáját, eredményeit mutatta be. Az új tanév indulásáról szóló tájékoztató keretében elmondta: a KLIK ceglédi központja 40 intézményben 139 helyszínen lát el fenntartói szerepet. A tankerülethez 12.139 tanuló, 2240 pedagógus és egyéb munkatárs tartozik. Az igazgató elmondta azt is költségvetésük nullbázisú, ami azt jelenti, hogy újra tervezték a költségvetést, és rendelkezésre áll az iskolák megadott igényeire a háttér és tavaly fél milliárd forint maradt felújításokra is. Sőt, olyan régóta esedékes kiadásokra is jutott, mint például a hangszervásárlás, amire 15 éve nem volt példa. 2016-ban 40 millió forint értékben vásároltak hangszereket, de informatikai beszerzésre is elkülönítettek 142 millió forintot.

Fodor Gábor beszámolt arról is, hogy május-júniusban személyesen felkereste az összes intézményt, ahol kérdőívet töltött ki csaknem ötszáz pedagógus. A visszajelzésekből mérték fel, milyen a Tankerületi Központ és a pedagógusok kapcsolata. Az eredményekből kiderült nagyon fontos a pedagógusoknak a bizalom, a stabilitás és a személyes kapcsolat a tankerületi központtal.

– Mosolygó igazgatónak mosolygó a tantestülete – fogalmazta meg a végső tanulságot Fodor Gábor, – és ehhez a központ mindent meg akar tenni, ami rajtunk áll.

Az igazgató hagyományteremtő kezdeményezésekről is beszámolt. Informatikai eszközökkel ellátott előadótermet adtak át, ahol szabadegyetem keretében előadásokat, kiállításokat és tréningeket terveznek tartani, hogy ezzel is támogassák az igazgatók munkáját. Új kezdeményezés a médiacsoport is, ahol diákújságírókat képeztek ki sajtófeladatokra. Munkájukról egy kisfilmet is megnézhettek a sajtótájékoztató résztvevői.

Ezután került sor újságírói kérdésekre. Felmerült a Táncsics iskola épületfelújításának késése és a Várkonyi iskola udvarán épülő sportcsarnok lakossági ellenvéleményei is. Válaszában Fodor Gábor elmondta, a Táncsics épületének felújítása nem a Tankerületi Központ ügye, a kosárlabda csarnok esetében pedig a tankerület csak a területet adja. A gyerekek pedig „udvart veszítenek”, de a tornateremmel mozgási lehetőséghez jutnak.
A Ceglédi Panoráma munkatársa azt a kérdést tette fel az igazgatóknak, hogy mit tartanak, tartottak a legnehezebbnek a fenntartóváltásban.

Nagy Andrea az Abonyi Montágh Imre Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény igazgatója úgy gondolja, csak azok élték meg nehezen az átalakulást, akik „el voltak kényeztetve a korábbi fenntartó önkormányzat által”. Az igazgató szerint nekik zökkenőmentes volt az átmenet.

Deák Gábor a Nagykőrösi Kossuth Lajos Általános Iskola vezetője elmondta, tartottak az átszervezéstől, mert Cegléd és Nagykőrös között évszázados a rivalizálás. – Az első igazgatói találkozóra 43 igazgatóból mindössze 5-öt ismertem, de mivel Fodor Gábor tankerületi igazgató nagy hangsúlyt fektet a vezetői tréningekre, továbbképzésekre, hamar jó kapcsolatokat alakítottam ki a kollégákkal. Megvan a jóindulat, a kiszámíthatóság és az anyagi háttér is a tankerület részéről. Ennek egyik példája, hogy január óta 12 millió forintot kapott az iskolánk – mondta el a vezető.

Dr. Nagy Gáborné, a Ceglédberceli Nemzetiségi Általános Iskola igazgatója szerint, amíg új volt a rendszer voltak problémák, főként anyagi természetűek, de ezek mára megoldódtak.

– Fontos, hogy egyéni igények szerint kapjuk a támogatást, a mi intézményünk idén 13 millió forintot kapott. A művészeti oktatás nagy hangsúlyt kap a tankerület részéről, ahogy a pedagógusok mentális állapota is, ezt szolgálják a továbbképzések. – tette hozzá az intézményvezető.

Antalné Petrovics Erika, a jászkarajenői Széchenyi István Általános Iskola vezetője 21 éves igazgatói pályafutást tudhat maga mögött. Mint elmondta pályája legnagyobb traumájaként élte meg a fenntartóváltást 2013-ban. – Láttam a buktatókat, nehézségeket előre, amelyek 2015-ben csúcsosodnak ki, akkor nagyon nehéz időket éltünk. Ma viszont már egy a pedagógusokat támogató szakmai stáb állt fel, ami stabilitást ad az intézményeknek. – számolt be Antalné.

Gulyás Zoltán, a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium vezetője is elégedett a tankerület és az iskola közötti kapcsolattal. – Az idei, 119. tanévnyitó volt a legnyugodtabb tanévkezdés hosszú évek óta. – fogalmazott a gimnázium igazgatója. – Érezhető, hogy beállt a rendszer, sok minden a helyére került. 2011 óta vagyok igazgató és a tavalyi tanévben négy pályázaton indultunk a tankerület támogatásával. Az Oktatási Hivatal bázisintézménye és a Tehetséggondozó Központ minősítéseket megkaptuk. Két pályázatunk – az egyik informatikai – még elbírálásra vár. Az elmúlt tanévben 4,2 milliós informatikai fejlesztés zajlott a gimnáziumban, ebből egy komplett nyelvi labort állítottunk fel és megújult a hozzá kapcsolódó elektromos hálózat. Örülök tehát és optimista vagyok, hiszen a tankerületi központ számos intézmény energetikai korszerűsítését támogatja, így hamarosan várhatóan mi is sorra kerülünk. Természetesen mindig lehet fejlődni a tankerület és az intézmények közötti kapcsolatban, de a közös gondolkodás és az előremutató tervek mindkét részről adottak. A tankerületnek és a gimnáziumnak is közös a célja: a gyerekek a legfontosabbak, ők az elsők!

Fotók az eseményről Kisfaludi Istvántól itt…

Mentés

Mentés

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img
spot_img

Friss híreink

Átadták az Év Tanára Díjakat Cegléden

Pénteken a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium dísztermében került sor...

Tűzvész Cegléden: két család vesztette el otthonát

Szombat délután tűz ütött ki Cegléden, a Folyó utcában,...

Rendőreink a segítségnyújtás élvonalában

Cegléd térségében két példaértékű eset is történt a napokban,...

Megnyíltak a BORG Apartmanok Cegléden

Cegléden a napokban nyitott meg egy új szálláshely, a...

Feloszlik a Fatal Error

Közösségi oldalukon jelentette be a ceglédi zenekar, hogy a...