0.6 C
Cegléd
2024. december 13. péntek
spot_img
spot_img
spot_img

120 év – 120 diák – Szeker Viktor

Szeker Viktor 2015-ben érettségizett a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnáziumban. Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen tanul gazdaságinformatikus szakon. Emellett részt vesz tudományos kutatásokban, demonstrátor az egyetemen, felkészítő kurzusokat tart, valamint aktív sportéletet él. Ha időbeosztásról van szó, tőle lehet tanulni.

– Miért választottad a gimit nyolcadik után?

Általános iskola végéhez közeledve még nem tudtam eldönteni, hogy milyen irányba menjek tovább, mit is akarok csinálni az életben. Azt viszont tudtam, hogy a későbbiekben egyetemre szeretnék menni és ahhoz pedig a gimi tűnt a legjobb választásnak a környéken. Másrészt pedig Balázs, a bátyám és édesanyám is itt tanult, emiatt talán evidens is volt, hogy én is idejöjjek.

– Hogyan teltek a gimis évek?

Én a gimit kicsit nehezebben éltem meg, mint a többiek. Bár nem voltam rossz tanuló, nem is voltam kitűnő. Nagyon ambiciózus és célorientált voltam, mindig sokat vártam el magamtól, emiatt folyton képeztem magamat különböző területeken, sokat töltöttem iskolán kívül is tanulással. Emellett, amikor volt időm, sportoltam: duatlon diákolimpiára és egyéb futóversenyekre készültem.

Nagyon sok minden érdekelt, emiatt már tizedikes koromban elmentem a végzősökkel Educatio kiállításra, hogy érdeklődjek a standoknál, hol milyen lehetőség van, mit lehet tanulni. Gondoltam, ez majd segít nekem az érdeklődési köröm szűkítésében, de ha másban nem is, legalább a fakt választásában, és már az is egy irány. Tizedikesen Hamar László tanár úrhoz informatika faktra jártam be, mert nagyon érdekelt az informatika és előrehozott érettségit akartam tenni. Emellett érdekelt a gazdaság és a tőzsde is, így Kozma Sándor tanár úr felkészítésével részt vettem a „Pénzsztár” és a „Keba” pénzügyi és tőzsde versenyeken. Ezen érdeklődéseimtől nem állt messze a matematika sem, emellett emelt matekos osztályba jártam, így az egyértelmű volt, hogy ez lesz az egyik fakt. Másodiknak a fizikát választottam. A gimis éveimet tehát leginkább az útkeresés szóval tudnám jellemezni.

Azonban volt még valami, ami nagyon meghatározta ezeket az éveimet. Ekkor nagyon túlvállaltam magam, emiatt jellemző volt rám a túlhajszoltság és a fáradtság, mely az iskolai teljesítményemben is megmutatkozott. Ha valamibe belevágtam, azt szerettem tisztességesen, mindent beleadva végigvinni. Ilyen volt például az, amikor tizedikes koromban Magyar László tanár úr elment a gimnáziumból, nem volt, aki a duatlon csapat ügyeit intézze. Így ezt magamra vállaltam és rám hárult a duatlon csapat összeállítása és felkészítése a diákolimpiára.

Vagy például nagyon érdekelt a programozás, és arra gondoltam, hogy ha az egyetemen egy informatikai szakot választanék, akkor már a gimiben belekóstolnék, hogy mennyire tetszene az nekem. Így programozni is megtanultam – magán szorgalomból. Tudnék még más példát is hozni, amik miatt nagyon kimerült voltam. Ezt a tanáraim és a szüleim is észrevették rajtam. Az állandó fáradtság miatt érzem úgy, hogy kicsit talán nehezebb volt számomra a gimi.

– Nagyon tudatos voltál a gimiben a pályaválasztást illetően. Mégis hogyan és mi mellett döntöttél?

Igen, mint említettem, már tizediktől minden évben voltam az Educatio kiállításon. Sokat nézegettem az egyetemek által kínált lehetőségeket, kérdezgettem idősebbeket, egyetemistákat is. Nagyon közel állt hozzám a mérnöki, az informatikai, és a gazdasági irány is, amik valamilyen szintű ötvözése a gazdaságinformatika. Így született meg a gondolat, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem gazdaságinformatika szakára jelentkezzek. Erről a szakról sok jót hallottam, illetve ezzel a végzettséggel a munkaerőpiaci lehetőségek is elég pozitívak.

– Megkaptad-e a kellő felkészítést ehhez a gimiben?

Nyilván az alapvető tárgyi tudást, amelyek szükségesek voltak, azt megkaptam. Azonban ezt egy kicsit más oldalról közelíteném meg. A gimi alatt nagyon sokat tanultam az időbeosztásról, a kitartásról, az önmotiválásról még nehéz helyzetekben is. Ezek szerintem nagyon fontosak az egyetem sikeres teljesítéséhez, meg úgy általában az életben.

– Hogy érzed, jól sikerült megválasztanod, hogy hol és mit tanulj?

Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetem gazdaságinformatikus szakán alapképzésen vagyok végzős hallgató. Úgy gondolom, hogy ezt a szakot nekem találták ki, nagyon szeretek idejárni. Nagyon könnyen ment a tanulás, szinte jobban teljesítettem, mint gimis koromban. Az külön tetszett, hogy nem kellett óráról-órára minden tárgyból készülni, hanem előre meg volt adva, hogy mikorra miből mennyit kell megtanulni. Ezekre pedig úgy készültünk fel, ahogy akartunk, mi magunk oszthattuk be az időnket és ez óriási különbség a középiskolához képest. Ezt azért emelem ki, mert ezáltal nyílt lehetőségem extra tevékenységekre. Így nem volt „túltanulás”, csak annyi, amennyi szükséges.

– Mi mindent csinálsz az egyetemen a tanulás mellett?

Azt tudom mondani, hogy elég aktív egyetemi életet élek. Már az első évben kerestem, hogy mi az, amiben részt vehetek, milyen plusz lehetőségeim vannak az egyetemen. Először csatlakoztam az InCube-hoz, ami egy vállalkozás orientált diákszervezet. Ennek a szervezetnek éppen idéntől váltam alumni tagjává. Szakmai előadásokat szerveztünk, „felfutott” és „bebukott” vállalkozókat hívtunk meg, belsős kurzusokat tartottunk. Ez egy nagyon inspiráló környezet csupa vállalkozó kedvű hallgatókkal. Első évben egy vállalkozásötlettel a vállalkozás indító Duna Kupa versenyen 2. helyezést értünk el csapatban.

A vállalkozói érdeklődés mellett a tanítás iránti szeretetem is előjött, így több tárgyból demonstrátor voltam: makroökonómiából, valószínűségszámításból, matematika II-ből és statisztikából. Tartottam néhány felkészítő kurzust is kisebb nagyobb létszámú csoportoknak. Ezeknél az előadókészségem nagyon sokat fejlődött.

A tanításon felül több kutatásban is részt vettem már a második évtől kezdve, melyekből készült TDK (Tudományos Diákköri Konferencia) dolgozat, kisebb előadás, és most ebben a félévben remélhetőleg egy újabb TDK dolgozat, meg egy publikálás is születik. Továbbá ebben a félévben fogom megírni a szakdolgozatomat is, ami az eddigi szakmai tevékenységem összefoglalója lesz.

Az aktív egyetemi szerepvállalás miatt több egyetemi véradáson voltam szervező, sport munkacsoportban tevékenykedtem, egyetemi sportnap szervezésében vettem részt, sőt az Educatio kiállításon képviseltem az egyetemet. Kollégistaként egy évig tagja voltam a Kollégiumi Diákbizottságnak is.

– Milyen eredményeket értél el?

A szakmai tevékenységeimre elnyertem a második évemtől kezdve minden évben a Szakmai Tudományos Aktivitási ösztöndíjat. Többször is megkaptam a Kiemelt Kari Ösztöndíjat. A mostani évben a kutatásaimra az Új Nemzeti Kiválósági Program ösztöndíját. Ami pedig a legnagyobb megtiszteltetés volt, az a Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíj – leánykori nevén Köztársasági Ösztöndíj – amit a harmadik évre nyertem el, majd a következő évben ismételten megkaptam. Ehhez figyelembe vették a tanulmányi átlagot, az összes szakmai, tudományos, közéleti és sport tevékenységet.

– Említetted, hogy a gimiben sportoltál. Az egyetem és a felsorolt rengeteg egyéb tevékenység mellett jut erre időd most is?

Igen, a duatlont nem hagytam abba, sőt, kibővítettem az úszással. Több félévet is úsztam az egyetemen és később eljutottam triatlon versenyre is. A legnagyobb hangsúlyt a biciklizésre fektetem, mert nagyon szeretem és egyre nagyobb túrákat tűzök ki célul. Végül tavaly nyáron nemzetközi szintre kerültem és 6 óra 25 perc alatt tudtam teljesíteni a Balaton 200 km-es körét. Évek óta álmom lefutni a maratont, de valami mindig közbejött. Remélhetőleg – amennyiben idén semmilyen sérülés nem jön– ezt is sikerül véghez vinnem. Emellett a vízi sportoknak is hódolok. A második félévben jelentkeztem az egyetem színeiben a Dunai Regatta egyetemek közötti sárkányhajó versenyre. Itt nagyon megtetszett a sárkányhajózás és akartam folytatni. Azonban az egyetemen sem kajak-kenu, sem pedig sárkányhajó edzés nem volt, így elhatároztam, hogy utánajárok, és megpróbálok erre lehetőséget teremteni a hallgatók számára.

Először felkerestem a Testnevelés tanszék vezetőjét, majd a helyi vízisport egyesületeket és választottunk, melyik a legjobb az egyetemnek. Majd miközben a szerződéseket írták, már marketingelni kellett, mert nem volt sok idő a tanévkezdés előtt. Ehhez az egyetemi folyosón nagy plakátokat helyeztem ki és több közösségi csatornán keresztül osztottam meg a sárkányhajó edzéseket, ennek az eredménye meg is lett. Tartottam információs estet, hogy miről is lesz szó, majd egy csoporttal el is indult a tantárgy. Most már büszkén mondhatom, hogy 5. féléve tartanak külön-külön sárkányhajó és kajak-kenu edzéseket a Corvinuson, ez utóbbiból pedig heti két alkalmat. Az edzések nagy részén ott vagyok és én is segítem a hallgatókat a megfelelő technika elsajátításában. Nagyon élvezek a vízen lenni és nagyszerű barátságok is születtek az edzéseken.

– Már az is hihetetlen, hogy van energiád mindarra, amit eddig elsoroltál. De úgy tudom, még dolgozol is.

Így van, jelenleg másfél éve az SAP Hungary-nél dolgozom gyakornokként. Ez egy – világszinten élen járó – üzleti szoftvergyártó multinacionális nagyvállalat. Már gimis koromban elhatároztam, hogy ennél a cégnél akarok dolgozni. A Vocational Training programban veszek részt, ami másfél éves rotációs program, félévente más-más projekttel. Ez a program több különböző kurzust is kínál, amiken szakmailag nagyon sokat lehet fejlődni. Jól összeegyeztethető az egyetemi óráimmal és több kutatásomban is segített a cég. Továbbá a cégnél is van sárkányhajó, biciklis és futó csapat, szóval nagyon megtaláltam a helyem. A Graphisoft park, ahol az SAP található, még mindig magával ragad. Olyan, mint egy kis Szilícium-völgy Budapesten.

– Mesélj, milyen projekteken vettél eddig részt?

Eddig egy okos parkolóházba felszerelt szenzorok által kinyert adatokat dolgoztam fel dashboarddal. [A Dashboard olyan egyoldalas vizuális felület, mely a kulcs információk egyszerű megjelenítésével segít a felhasználónak gyorsan, helyes döntéseket hoznia. – a Szerk.] Ez elég látványos és érdekes volt. A második projektemben egy Slack Chatbotot [A Chatbot egy szoftver, mely mesterséges intelligenciával rendelkezik, ennek köszönhetően képes tanulni a felhasználóktól érkező információkból, képes ezeket az információkat elemezni és megjósolni a felhasználók jövőbeni viselkedését. – a Szerk.] kellett készítenem, ahol a csapat nagyon jó fej volt. Végül a harmadik projektemben feladatom volt egy prototípus elkészítése, amely automatikusan azonosítja a termékek életciklusának szakaszait idősoros formában rendelkezésre álló korábbi értékesítési adatok elemzésével. Azóta a szerződésemet meghosszabbították, és várom, hogy átvegyenek félállásba.

– Egyetem után mik a terveid, itt dolgoznál a cégnél?

Szeptembertől mesterképzésre mennék tovább, és közben félállásban dolgoznék itt. Az informatikus alapdiploma után egy gazdasági diplomát is szeretnék, emiatt a vállalkozásfejlesztést választottam. A képzés során mindenképpen szeretnék legalább egy félévet külföldön is tanulni, valamint nem titkolt célom, hogy egyszer saját lábra álljak és saját vállalkozást üzemeltessek. Mindemellett a kutatások is nagyon vonzanak, úgyhogy a mesterképzésen biztos, hogy folytatni a fogom a kutatómunkát valamely területen.

Gratulálok mindahhoz, amit eddig elértél, a folytatáshoz pedig sok sikert kívánok! Köszönöm a beszélgetést.

Volter Etelka

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img
spot_img
spot_img

Friss híreink

A tabella élén telel a Kék Cápák U18 csapata.

Az U18 III. oszt. bajnokság őszi záró fordulójában a...

A gyilkos nem emlékszik semmire

Partvissal vertek agyon egy férfit Cegléden: a tettes azt...

Átadták az Év Tanára Díjakat Cegléden

Pénteken a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium dísztermében került sor...

Tűzvész Cegléden: két család vesztette el otthonát

Szombat délután tűz ütött ki Cegléden, a Folyó utcában,...

Rendőreink a segítségnyújtás élvonalában

Cegléd térségében két példaértékű eset is történt a napokban,...