1.1 C
Cegléd
2024. december 14. szombat
spot_img
spot_img

Facsemetét is kipusztít a koronavírus?

Nem szeretnék és nem is szabad ebben a komoly helyzetben a koronavírussal viccelni vagy kihasználni a helyzetet, ezért ezt én sem teszem. Az viszont igaz, hogy a koronavírus járvány és következményei összefüggnek ezzel. Ugyanis 2020. március 16-tól kormányunk kihirdette a tanítási szünetet és helyette távoktatás bevezetését rendelte el.
Azonban ennek bevezetése számos szegényebb helyen akadozik. Sok helyen jelentős gondot okoz a digitális oktatásra való átállás. A szegény településeken élők eleve szükséget szenvednek mindenben, most folyamatosan tartós élelmiszerek és fertőtlenítőszerek beszerzése lenne nekik a fontos, nem a tanulás. A gyerekek kint játszanak az utcán, úgy élik meg az iskolák bezárását, mintha egyszerű tanítási szünetet rendeltek volna el.
Ez a helyzet okozta, hogy az első nap a gyerekek nem tudták, hogy mi a napi teendőjük és mivel nagyon szép idő volt, ellepték a parkokat és játszótereket. (Ez még azelőtt volt, hogy március 18-tól visszavonásig a városban található játszóterek bezárásra kerültek.)
Sajnos azonban ezen a pár napon a Vörösmarty téri parkban lévő gyerekek – lehet, hogy csak unalmukban – elég sok kárt okoztak. Többek között szemetet hagytak mindenhol, kidöntötték az óvodások által készített figyelmeztető táblát, a kerékpáron tolt bontott ablakok üvegét pont a Vörösmarty tér közepén lévő gyalogút közepén törték ki és nekem a legfájóbb, hogy egy élő molyhos tölgy facsemetét is kitörtek tövestől.

Ajánlom a szülőknek, hogy jobban foglalják le a gyermekeiket. Ugyanis a tanárok – nekem is van lányom, menyem, aki pedagógusok – állandó készültségben vannak a diákok foglalkoztatására.
Biztos, hogy a szegény családoknak nincs anyagi lehetőségük, hogy a gyermeknek legyen laptopja, okos telefonja, de ott van a TV5 köztelevízió is, ami állandóan közvetít oktatási műsorokat. A szülők felelőssége most az is, hogy próbálják levenni a tanárok terhét a digitális oktatással kapcsolatban, amit nekik kellett most kitalálni, hogyan valósítsák ezt meg.
A bezártság, a koronavírus miatt kialakult káosz és a munkahelyek elvesztése nem csak a szülőkben okoz feszültséget és szorongást, a gyerekek is veszélyeztetettek. Megfelelő magyarázatok és támogatás nélkül könnyen traumatizálódhatnak. Sok szülő arról mesélt, milyen a karantén sajátos nevelési igényű, szorongó gyerekkel, lázadó kamasszal vagy ép kisóvodással.
A közoktatásban már hosszú évek óta nincs helye a kreativitásnak, nehogy önállóan gondolkodjanak a tanárok, vagy bármit csináljanak. Az oktatási kormányzat most behajította a gyeplőt a lovak közé és azt mondta: csináljatok, amit akartok tanárok, nekünk most fontosabb dolguk van. A szülőknek szükségük lesz minden kreativitásra, hogy ki tudják rántani a gyerekeket az unalomból, mert ne legyen kétségünk, otthon ülni és interneten egyedül dolgozni iszonytatóan unalmas egy idő után.
Ugyancsak a kormány sulykolja, hogy MARADJUNK OTTHON! De azért ne feledkezzünk meg arról, ha már ilyen helyzetbe kerültünk, hogy ha van gyermekünk gondolkodjunk  arról is, hogy ne unatkozzanak és emiatt sok rosszat ne tegyenek, hanem segítsék a pedagógusok munkáját és az otthon unatkozó gyermekeiket próbálják lefoglalni!
Mészáros Iván

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img
spot_img

Friss híreink

A tabella élén telel a Kék Cápák U18 csapata.

Az U18 III. oszt. bajnokság őszi záró fordulójában a...

A gyilkos nem emlékszik semmire

Partvissal vertek agyon egy férfit Cegléden: a tettes azt...

Átadták az Év Tanára Díjakat Cegléden

Pénteken a Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium dísztermében került sor...

Tűzvész Cegléden: két család vesztette el otthonát

Szombat délután tűz ütött ki Cegléden, a Folyó utcában,...

Rendőreink a segítségnyújtás élvonalában

Cegléd térségében két példaértékű eset is történt a napokban,...