5 C
Cegléd
2025. február 12. szerda
spot_img

Rendkívüli helyzet az oktatásban

Rendhagyó volt az előző és az idei tanév is az általános és középfokú oktatási intézményekben, számos kihívás elé állította a tanárokat, diákokat, szülőket és persze az oktatási szakembereket. Mi jelenti a legnagyobb kihívást a pandémia idején a Ceglédi Tankerület számára és hogyan befolyásolja a járványügyi helyzet az idei felvételi vizsgákat – Fodor Gábor a Ceglédi Tankerület igazgatója válaszolt a kérdéseinkre.

– Melyek voltak a legnagyobb kihívások a tankerületben a Covid-járvánnyal összefüggésben?

– A válaszban külön kell választani a tavaszi és az őszi járványhelyzetet. Tavasszal a tantermen kívüli digitális oktatás megszervezése volt a fókuszban, míg a mostani helyzetben inkább a jelenléti oktatás megtartásának a lehetőségére törekedtünk. Tapasztalatom és a visszajelzések alapján elmondhatom, hogy mindkét kihívásnak sikerült megfelelni. A digitális munkarendre történő átállást az intézményekben kérdőívek segítségével mértük fel. A kollégák 95%-a szerint összefogás volt tapasztalható, 85%-ukban felébresztette az innovációt és a kreativitást ez a helyzet és csak 2%-uk nem bízott a váltás sikerességében. Ahol erre szükség volt, megoldották az eszközhiányt. Ahol nem volt internet, ott postai úton oldottuk meg a kommunikációt. Ennek az időszaknak a legnagyobb kihívása a személyes kapcsolatok hiánya volt. Ezért fontos a jelenlegi helyzetben, hogy – legalább az általános iskolák vonatkozásában – biztosított legyen a személyes jelenlét. Az intézmények minden nap jelentik, hogy van-e érintett tanár, egyéb alkalmazott, vagy diák és ennek függvényében teszünk javaslatot a munkarendre. Az intézményekkel heti rendszerességgel videokonferencia segítségével egyeztetünk, és egy zárt Facebook csoport is segít a folyamatos kommunikációban.

– Hogyan értékeli: a tavaly tavaszi tapasztalatokat be tudták építeni a pedagógusok a digitális oktatás terén az őszi iskolabezárás idején? Látható-e tekintetben fejlődés, változás?

– Feltétlenül. Amiben komoly és tudatos előrelépés történt, hogy a 40 különböző platform helyett kettőt használ minden iskola azzal a megkötéssel, hogy egy iskolában csak egyféle platform alkalmazható. Erre a Tankerület informatikusai felkészítették az intézményeket.

– A januári felvételiket hogyan érintik a korlátozások? Hogyan valósulnak meg a középiskolások írásbeli és szóbeli felvételi vizsgái?

Csak annyiban érintik a korlátozások, amennyiben azok a biztonságot és a járványügyi előírások betartását jelentik. A középiskolai felvételik lebonyolítása – járványügyi szempontból – teljes mértékben megegyezik a tavaszi írásbeli érettségi szervezésével. A Tankerület biztosítja a fertőtlenítőszereket, maszkokat, a termeket úgy rendezik be, hogy egy tanuló körül 1,5 -2 m távolságra lehet csak a másiktól. Az épületbe lépve – hőmérséklet-mérés után -, a teremben is fertőtleníteni kell a kezeiket, tartaniuk kell a távolságot. Ahol megnövekedett a teremigény, ott a közeli általános iskolákban biztosítunk ugyanilyen körülményeket.

– Mire számít, visszatérhetnek-e még a normál oktatásra ebben a tanévben a középiskolák? Ha nem, mire számíthatnak az érettségizők?

– Erre a választ az Operatív törzs tudja majd megadni. Az érettségi pedig az eredeti időpontban fog lezajlani.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

DK jelölt

Újabb országgyűlési képviselőjelölt személyére derült fény az immár 14....

Édesanyját bántalmazta

A Nagykátai Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen,...

Szolnokra „igazoltak” a Lőrincz-fivérek

A magyar birkózósport legeredményesebb testvérpárja, Lőrincz Tamás és Lőrincz...

Főispán az alpolgármester választási ügyről

Az alpolgármester választás ügyében is nyilatkozott Dr. Tarnai Richárd...

Új igazgató az Örkényi úti iskolában

Új intézményvezető áll az Örkényi úti iskola élén: Rácz...