12.1 C
Cegléd
2025. április 30. szerda
spot_img

Új vasútvonal épülhet Győr és Cegléd közt

Megjelent a Budapestet délről elkerülő teherszállító vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányának pályázati felhívása a Közbeszerzési Értesítőben. A döntés-előkészítő dokumentumban Győrtől Ceglédig kell kijelölni a létesítmény nyomvonalát.

A tenderkiírás szerint a V0-s teherforgalmi vasútvonal előkészítéséről szóló fejlesztés célja, hogy Magyarország és a Kárpát-medence északnyugat-délkeleti vasúti szűk keresztmetszetét jelentő budapesti Déli vasúti összekötő híd tehermentesítésére egy fővárost elkerülő új, a Dunát keresztező országos közforgalmú, egybefüggő és villamosított vasúti kapcsolat létesüljön, amelyen a szerelvények óránként 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek – írta a Magyar Nemzet.

A cikk emlékeztet, hogy a V0-s létrehozása már a 2010-es évek elején felmerült. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) koordinációjában működő V0 Konzorcium 2012-ben elkészítette a vasúti körgyűrű megvalósíthatósági tanulmányát, amelyben hat lehetséges nyomvonalat vizsgálták meg. A finanszírozás hiánya miatt azonban a tervekből akkor nem lett semmi.

A vasúti körgyűrű megvalósításáról azután született kormánydöntés és jelent meg az előkészítést célzó pályázat, hogy az Európai Bizottság tavaly decemberben közzétett Fenntartható és intelligens mobilitási stratégiájában a vasúti teherszállítás teljesítményének megduplázását irányozta elő 2050-re, és a fejlesztések mellé az uniós program forrást is társít.

A V0-s vasútvonal létrehozása már a 2010-es évek elején felmerült. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) koordinációjában működő V0 Konzorcium 2012-ben elkészítette a vasúti körgyűrű megvalósíthatósági tanulmányát, amelyben hat lehetséges nyomvonalat vizsgálták meg. A finanszírozás hiánya miatt azonban a tervekből akkor nem lett semmi.

A vasúti körgyűrű megvalósításáról azután született kormánydöntés, és jelent meg az előkészítést célzó pályázat, hogy az Európai Bizottság tavaly decemberben közzétett mobilitási stratégiájában a vasúti teherszállítás teljesítményének megduplázását irányozta elő 2050-re, és a fejlesztések mellé uniós forrásokat is rendeltek.

Hasonló hírek

1 hozzászólás

  1. Már 1972-ben olvastam a Vasút nevű újságban, hogy Fehérvárt és Szolnokot kéne összekötni egy tehervonati vonallal, pontosabban: Pusztaszabolcsot, és Ceglédet. Felhasználva az 5, 44, 100a meglévő vonalakat az építéshez, amelyekről könnyebb az építkezés logisztikája, hiszen elfér mellette a második vágány. Az új vonal a Győr-Kisbér(becsatlakozás Komáromból)-Székesfehérvár-Pusztaszabolcs-Ráckeve-Kiskunlacháza-Dabas-Cegléd lett volna. Szerintem ennek most is megvan a realitása, elkerülné a személyvonati közlekedést, és síkvidéki pályán tudna haladni!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Mitől működik jól egy önkormányzat?

Egy önkormányzat akkor végzi jól a dolgát, ha az...

Két rendőrautónak is nekihajtott a lopott kisbusszal

A Ceglédi Járási Ügyészség indítványozta egy férfi letartóztatását, aki...

Ha nem vigyázunk, a napfény káros lehet a szemünkre

A hírekben gyakran hallhatjuk a figyelmeztetést, hogy tűző napra...

Medenceburkolás PVC fóliával: Miért jó opció?

Manapság számos módszer létezik a medencék burkolására, de a...

A legkényelmesebb, ha a reptér közelében parkolunk

  Ha repülővel utazunk, az egyik legnagyobb kérdés, amire megoldást...