12.4 C
Cegléd
2024. május 1. szerda
spot_img

Parkolók és biciklitárolók a vasútállomáson

A Budapestre érkező vasútvonalak mentén 48 állomáson – köztük Cegléden is – több mint 3000 P+R-parkoló és 2000 B+R-biciklitároló tervezését kezdik meg – jelentette be Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. A BFK már négy céggel (vagy inkább konzorciummal) meg is állapodott a tervezést illetően.

A budapesti közlekedés fejlesztésének fő irányvonala az elmúlt években az lett, hogy próbálják az embereket az autózástól egyre inkább a tömegközlekedés felé terelni – ebben kiemelt szerepet kap az elővárosi tömegközlekedés fejlesztése. Ennek legújabb állomásáról posztolt közösségi oldalán péntek délelőtt a Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, valamint a Budapest Fejlesztési Köztpont vezérigazgatója.

Ahogyan azt a Portfolio írja, az agglomerációs tömegközlekedés egyik legfontosabb eleme az elővárosi vasútfejlesztés. A vasút viszont csak akkor lesz versenyképes, ha a rövidebb menetidő, a korszerűbb utastájékoztatás és az új, alacsonypadlós, légkondicionált motorvonatok mellett könnyen át is lehet rá szállni. Ezt segíti, ha minden egyes megállóban van kellő számú parkoló, ahol biztonságosan ott lehet hagyni az autót és a biciklit.

A problémát orvosolandó 48 forgalmas helyszínen több mint 3000 parkolót és 2000 biciklitárolót építenek, megduplázva ezzel a férőhelyek számát. Mindebben nyolc elővárosi vasútvonal érintett: a hegyeshalmi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a kunszentmiklósi, a ceglédi, az újszászi, a hatvani és a szobi vasútvonal – írja Fürjes Balázs államtitkár.

A fejlesztés elősegíti, hogy a gépkocsit, kerékpárt a vasútállomáson lehet hagyni, és az ingázók vonattal folytathatják útjukat – tette hozzá Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója későbbi bejegyzésében. Annak érdekében pedig, hogy autó helyett már a vonathoz is közösségi közlekedéssel juthassanak el az utasok, a közbeszerzésen nyertes tervezőnek azt is meg kell vizsgálnia, hogy hol szükséges buszfordulók, buszmegállók létesítése. Az engedélyezési, kiviteli és tender tervek 2023-ban készülhetnek el.

A kormány mostani 910 millió 869 ezer forint támogatásával összességében 1 milliárd 708 millió 315 ezer forintot fordíthatank a tervezésre és a kerékpáros stratégia előkészítésére. A fentiek értelmében a harmadik tervezői szerződés január 21-én, a negyedik pedig január 28-án léphet hatályba.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

LMP lista Cegléden

Április 30-án adta le Földi Áron az induláshoz szükséges...

Mi lehetne jobb egy pihentető ülőfürdőnél?!

  Biztosak vagyunk abban, hogy mindenki fel tud idézni legalább...

Mi a hosszú élettartamú mosógép titka?

    Ahhoz, hogy a mosógép élettartama a lehető leghosszabb lehessen,...

Górcső alatt a CBD olaj szervezetre gyakorolt hatása

    Bár a legtöbbünk már hallott a CBD olajról, sőt,...

A megfelelő vezetőperselyeket választva fellendülhet a hazai termelés!

    A CNC hosszesztergák egyik kulcsfontosságú komponense a vezetőpersely. Ezek...