0.5 C
Cegléd
2025. november 23. vasárnap
spot_img

Elhunyt egy vasúti felsővezetéket javító férfi

Újabb áldozatot követelt a vasárnapi szélvihar: Cegléd és Abony közötti vasútvonalon történő helyreállítási munkák közben hétfőn reggel elhunyt egy 31 éves újszászi férfi.

A vasárnapi szélviharban egy vasúti felsővezeték szakadt le a Horti kanyar közelében lévő vasúti átjárónál Abony és Cegléd között. A helyreállítási munkálatok közben a munkások a vonaton állva egy lelógó vezetéket próbáltak megemelni, amiben azonban áram volt. Az esethez a ceglédi mentőket riasztották. A 31 éves férfi nem szenvedett égési sérüléseket, de a szíve megállt. Hiába küzdöttek másfél órán át érte, nem sikerült újraéleszteni, a helyszínen életét vesztette. A tragédiáról a TV2 híradója is beszámolt, mint megtudták, az újszászi férfinek egy héttel ezelőtt született gyermeke.

A vasárnapi heves vihar Cegléd és Abony között mintegy 700 méteren rongálta meg az egyik vágány felsővezetékét, amelynek a helyreállítása várhatóan kedd délelőttig tart. A MÁV kommunikációs igazgatóságának közleménye alapján az MTI  arról írt, a hajnali halálos áramütés körülményeit még vizsgálják a hatóságok és a vasúttársaság munkavédelmi, biztonsági szervezetei is. A vizsgálatok lezárultáig nem tudnak további tájékoztatást adni. Hozzátették, hogy a MÁV őszinte részvétét és együttérzését fejezi ki az elhunyt munkatársa családjának és hozzátartozóinak.

A Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon utazók 40-60 perccel hosszabb menetidővel, rövidebb útvonalon közlekedő és elmaradó vonatokkal kell számoljanak.

FRISSÍTÉS: Egy korábban hasonló munkakörben 40 évet felsővezeték alatt ledolgozott olvasónk írta meg lapunknak, a 101 es utasítás szerint a munkaengedélyt kiadó felelősnek földelő rudak használatát kellett volna elrendelnie. „Mindig fokozott szigor, ráfigyelés övezte, remélem övezi most is a 25 000 Voltot. Rengeteg biztonsági intézkedés elem, szabály próbálja kiiktatni az ilyen esetet. Borzasztóan sajnálom a hozzátartozók és az árván maradt 1 hetes kisgyereket.”

(A kép illusztráció)

Hasonló hírek

6 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Aki kiadta a munka engedélyt, fogalmam nincs a földelő rudakat miért nem használták. E 101 es utasítás. Pedig mindig fokozott szigor ráfigyelés övezte remélem övezi most is a 25 000 Voltot. Rengeteg biztonsági intézkedés elem szabály próbálja kiiktatni az ilyen esetet. Borzasztóan sajnálom a hozzátartozók és az árván maradt 1éves kisgyereket. Ey nyugdíjas vasutas aki vagy 40 évet ledolgozott a felsővezeték alatt.

  2. De szoktàk, mi forgalmi szolgàlattevők szoktuk kikapcsolni,és a munkát vêgzők meg földelni. Az a helyzet,hogy földelès hìjàn statikus elektromosság miatt is simán megtörtènhet a baj,èn ùgy hallottam,itt is statikus elektromosság okozta a dolgot,de ezt ràbìzom azokra,akik vizsgàljàk az esetet.

  3. Biztos ,hogy áramtalanították , különben súlyos égési sérülései lettek volna . Csakhogy ez kevés . A mellette levő vezetékből indukálódik feszültség , Vagy mint egy kondenzátor működik. Erre vannak a földelő rudak , magyarul összekötik a vezetéket a sínnel , méghozzá a munkaterület előtt és után is.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

Összevesztek a TISZA jelöltjei?

A napokban váltak ismertté a TISZA választókerületi képviselőjelölt-jelöltjei. Meglepetést...

Digitális marketing stratégiák az egészségügyben

Manapság aligha lehet alábecsülni a digitális marketing fontosságát, különösen...

Tartós homlokzati megoldások építkezéshez és felújításhoz

Az épületek külső felületének kialakítása hosszú évekre meghatározza egy...

Mennyi ideig bírja egy elektromos autó akkumulátora?

Az elektromos autók akkumulátorai sok járműtulajdonos figyelmét lekötik, mivel...

Hárommilliárdos állami forrásból fejlesztik a ceglédi kórházat is

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít hazai egészségügyi...