11.3 C
Cegléd
2024. február 21. szerda
spot_img

Elhunyt egy vasúti felsővezetéket javító férfi

Újabb áldozatot követelt a vasárnapi szélvihar: Cegléd és Abony közötti vasútvonalon történő helyreállítási munkák közben hétfőn reggel elhunyt egy 31 éves újszászi férfi.

A vasárnapi szélviharban egy vasúti felsővezeték szakadt le a Horti kanyar közelében lévő vasúti átjárónál Abony és Cegléd között. A helyreállítási munkálatok közben a munkások a vonaton állva egy lelógó vezetéket próbáltak megemelni, amiben azonban áram volt. Az esethez a ceglédi mentőket riasztották. A 31 éves férfi nem szenvedett égési sérüléseket, de a szíve megállt. Hiába küzdöttek másfél órán át érte, nem sikerült újraéleszteni, a helyszínen életét vesztette. A tragédiáról a TV2 híradója is beszámolt, mint megtudták, az újszászi férfinek egy héttel ezelőtt született gyermeke.

A vasárnapi heves vihar Cegléd és Abony között mintegy 700 méteren rongálta meg az egyik vágány felsővezetékét, amelynek a helyreállítása várhatóan kedd délelőttig tart. A MÁV kommunikációs igazgatóságának közleménye alapján az MTI  arról írt, a hajnali halálos áramütés körülményeit még vizsgálják a hatóságok és a vasúttársaság munkavédelmi, biztonsági szervezetei is. A vizsgálatok lezárultáig nem tudnak további tájékoztatást adni. Hozzátették, hogy a MÁV őszinte részvétét és együttérzését fejezi ki az elhunyt munkatársa családjának és hozzátartozóinak.

A Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon utazók 40-60 perccel hosszabb menetidővel, rövidebb útvonalon közlekedő és elmaradó vonatokkal kell számoljanak.

FRISSÍTÉS: Egy korábban hasonló munkakörben 40 évet felsővezeték alatt ledolgozott olvasónk írta meg lapunknak, a 101 es utasítás szerint a munkaengedélyt kiadó felelősnek földelő rudak használatát kellett volna elrendelnie. “Mindig fokozott szigor, ráfigyelés övezte, remélem övezi most is a 25 000 Voltot. Rengeteg biztonsági intézkedés elem, szabály próbálja kiiktatni az ilyen esetet. Borzasztóan sajnálom a hozzátartozók és az árván maradt 1 hetes kisgyereket.”

(A kép illusztráció)

Hasonló hírek

6 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Aki kiadta a munka engedélyt, fogalmam nincs a földelő rudakat miért nem használták. E 101 es utasítás. Pedig mindig fokozott szigor ráfigyelés övezte remélem övezi most is a 25 000 Voltot. Rengeteg biztonsági intézkedés elem szabály próbálja kiiktatni az ilyen esetet. Borzasztóan sajnálom a hozzátartozók és az árván maradt 1éves kisgyereket. Ey nyugdíjas vasutas aki vagy 40 évet ledolgozott a felsővezeték alatt.

  2. De szoktàk, mi forgalmi szolgàlattevők szoktuk kikapcsolni,és a munkát vêgzők meg földelni. Az a helyzet,hogy földelès hìjàn statikus elektromosság miatt is simán megtörtènhet a baj,èn ùgy hallottam,itt is statikus elektromosság okozta a dolgot,de ezt ràbìzom azokra,akik vizsgàljàk az esetet.

  3. Biztos ,hogy áramtalanították , különben súlyos égési sérülései lettek volna . Csakhogy ez kevés . A mellette levő vezetékből indukálódik feszültség , Vagy mint egy kondenzátor működik. Erre vannak a földelő rudak , magyarul összekötik a vezetéket a sínnel , méghozzá a munkaterület előtt és után is.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

A képviselői munka kulcsa: bizalom és kommunikáció

Az önkormányzati választások felé közeledve jelen lapszámunkban Takátsné Györe...

A játékosok szerint nincsenek tartozások

A Sportal.hu szerint a Ceglédi Kézilabda Klub SE „károsultjai”...

Ki lesz 2023 legnépszerűbb ceglédi sportolója?

Idén is a cegledisport.hu facebook oldalán lehet szavazni, hogy...

Milyen egy jó biztonsági őr?

    Egy intézmény, szervezet vagy telephely biztonságának fenntartásában nem elegendő...

A hajléktalanügy margójára

Lapunknak egy - az előző lapszámban megjelent boltok, áruházak...