11.3 C
Cegléd
2024. február 21. szerda
spot_img

Munkába állt az új vasútépítő nagygép

Munkába állt a MÁV FKG új vasútépítő nagygépe a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon felújítás alatt lévő Vecsés térségében – közölte a vasúttársaság.

Az MÁV leányvállalata, a MÁV FKG június 17. és július 10. között végez felújítás Vecsés állomás és térségében. A közleményben felidézik, hogy a MÁV leányvállalata 25,2 millió euró összegben rendelt négy új vasútépítő nagygépet 2020-ban közbeszerzésen nyertes két vállalattól, ezek közül az első, az RM 85-750 típusú ágyazatrostálógép most állt munkába.

A Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonal a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályája, naponta több mint 200 személyszállító és 50 tehervonat közlekedik. Ezt a szakaszt évente több mint 3,5 millióan, a távolsági közlekedéssel együtt pedig mintegy 11 millióan veszik igénybe.

A vonal felújítása 2020-ban kezdődött a Nyugati pályaudvar és a Városligeti elágazás között, a vasúttársaság mintegy 4 milliárd forintot csoportosított át saját forrásból a szakasz felújítására. Majd 2021-ben 20 milliárd forintos kormányzati támogatással a Vecsés-Üllő és az Üllő-Monor szakasz felújítása valósult meg – közölte a MÁV.

A közleményben Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonal felújítása kapcsán kiemelte, a folyamatban lévő munka az elmúlt években megkezdett felújítás folytatása. Célja, hogy ezen a szakaszon is megbízhatóbbá és stabilabbá váljon a közlekedés, csökkenjen a meghibásodások száma.

A vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózattal rendelkezik, ennek folyamatos karbantartása elengedhetetlen. Az új munkagépek beszerzésével lehetőség nyílik önköltségen, cégcsoporton belül jelentős kapacitásnövelésre, mindezt jelentős költségmegtakarítás mellett – tette hozzá Pafféri Zoltán.

A MÁV közölte, az új, Magyarországon egyedülálló nagyteljesítményű ágyazatrostáló gép fontos szerepet tölt be a megfelelő vasúti ágyazat minőségének kialakításában, rostálás során a vasúti ágyazatból eltávolítják az elaprózódott, szennyezett, eliszapolódott ágyazati elemeket. Ez a technológia az ágyazat tisztítását, állékonyságát és vízelvezető képességét állítja vissza, így stabilizálja a vasúti pálya alapját, rendszeres rostálással a nagyobb pályafelújítások jelentős része megelőzhető.

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

A képviselői munka kulcsa: bizalom és kommunikáció

Az önkormányzati választások felé közeledve jelen lapszámunkban Takátsné Györe...

A játékosok szerint nincsenek tartozások

A Sportal.hu szerint a Ceglédi Kézilabda Klub SE „károsultjai”...

Ki lesz 2023 legnépszerűbb ceglédi sportolója?

Idén is a cegledisport.hu facebook oldalán lehet szavazni, hogy...

Milyen egy jó biztonsági őr?

    Egy intézmény, szervezet vagy telephely biztonságának fenntartásában nem elegendő...

A hajléktalanügy margójára

Lapunknak egy - az előző lapszámban megjelent boltok, áruházak...