0.6 C
Cegléd
2025. február 14. péntek
spot_img

Mit jelent a szegmentálás a marketingben?

 

 

Naponta több száz hír záporozik ránk, amelyek közül nehéz kiszűrni, melyik valós és melyik nem. Melyekről jó, ha tudunk, és melyeket érdemesebb inkább kerülni. Nos, a rendelkezésre álló információk közötti válogatás nemcsak a híráradatban, de a marketingben is kiemelten fontos. 

 

A FunnelFlow oldalnak hála most megtudhatjuk, mit is jelent a szegmentálás, és hogyan lehet automatizálni egy erre alkalmas szoftver segítségével!

 

A szegmentálás fogalma

 

A szegmens egy olyan csoportot jelent, amelyet hasonló keresleti tulajdonságok jellemeznek. Az ügyfelek különböző szegmensekbe sorolása kiemelt figyelmet érdemel a marketing szempontjából, a FunnelFlow szoftverének funkciói között pedig erre is találunk lehetőséget. 

 

Ha eltérő szempontok – például demográfiai adatok, vásárlási szokások – szerint rendezzük szegmensekbe az ügyfeleket, személyre szabott ajánlatokkal kereshetjük őket. Igényeik megfelelő kezelésével pedig a marketingkampányaink is kétségtelenül sikeresebbek lesznek. 

 

Mi alapján történhet a szegmentálás?

 

A szegmentálás számos ismérv szerint lehetséges. A demográfiai jellemzők közé tartozik például a nem, a kor, a vallási hovatartozás, a családi állapot, a család nagysága, szokásai. Ha a társadalmi-gazdasági ismérveket helyezzük előtérbe, akkor pedig az iskolai végzettségre, a foglalkozásra vagy a jövedelem nagyságára kell gondolni. 

 

A földrajzi adottságok sem elhanyagolhatóak egy szegmens jellemzői szempontjából. Ide sorolható például a tájegység, a domborzati viszonyok, az éghajlat, a lakóhely típusa vagy a település mérete. Meghatározóak a pszichológiai ismérvek is, például a személyiségtípus, a tanulási hajlandóság, a világkép vagy az énkép. 

 

A szegmentálás ugyanakkor történhet a fogyasztók magatartása alapján is. Ebben az esetben azt vesszük figyelembe, hogy milyen okból vásárolnak, milyen gyakran használják az adott oldalt, mennyire hűek a márkához, és milyen vásárlói attitűddel rendelkeznek.

 

Ezért hasznos a vállalkozások számára

 

Most, hogy már tudjuk, mit is jelent a szegmentálás, nézzük meg egy példán keresztül, miért is hasznos a vállalkozások számára. Szinte minden kis- és középvállalkozás marketingstratégiájában bérelt hellyel rendelkeznek az e-mail kampányok. Az automatizáltan zajló szegmentálás lehetővé teszi, hogy a különböző szegmenseknek e-mailt küldjünk a felhasználói adatok vagy a viselkedés alapján. 

 

Például azoknak, akik nem vásároltak vagy nem nyitották meg a korábban küldött e-maileket, más típusú levelet küld a rendszer, mint azoknak, akik nemrég ténylegesen vásároltak. Utóbbiak adott esetben személyre szabott ajánlatot kapnak, míg előbbiek egy kedvezményekről szóló levelet.

 

A szegmentálás lehetővé teszi, hogy a különböző csoportoknak egyénre szabott ajánlatokat küldjünk. Ez nemcsak a kampányokat teszi sikeresebbé, de a vásárlások számát is növelni fogja. 

 

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Friss híreink

DK jelölt

Újabb országgyűlési képviselőjelölt személyére derült fény az immár 14....

Édesanyját bántalmazta

A Nagykátai Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen,...

Szolnokra „igazoltak” a Lőrincz-fivérek

A magyar birkózósport legeredményesebb testvérpárja, Lőrincz Tamás és Lőrincz...

Főispán az alpolgármester választási ügyről

Az alpolgármester választás ügyében is nyilatkozott Dr. Tarnai Richárd...

Új igazgató az Örkényi úti iskolában

Új intézményvezető áll az Örkényi úti iskola élén: Rácz...