16.3 C
Cegléd
2024. május 6. hétfő
spot_img

Már nem a négyes a legdurvább halálút

Górcső alá vette a hellovidek.hu, melyek azok a magyar közutak, ahol különösen sok halálos baleset történik. A KSH legújabb statisztikái szerint a 4-es főúton az elmúlt években csökkent a balesetek száma. A zsúfolt M0- ás autópálya a legveszélyesebb, míg a halálútként említett 4-es főút csak az ötödik.

2018 májusában az Európai Unió 265 millió eurót (akkori árfolyamon 82 milliárd forintot) adott az akkori adatok szerint legzűrösebb magyar tranzitút biztonságosabbá tételére, kvázi sztrádává bővítésére. Azóta komoly építkezések történtek, újabb és újabb 2×2 sávos, középen fémkorláttal elválasztott szakaszokat adtak át, és a támogatás eredményei már a statisztikákban is szépen látszanak, de ha csak a puszta számokat nézzük (hány baleset történik egy évben), akkor még mindig toronymagasan vezet a 4-es út a komoly tranzitforgalom miatt.

A Magyar Közút a 2017- 2019 közötti időszak vizsgálata alapján 168 baleseti góchelyet azonosított a 32 ezer kilométeres országos közúthálózaton (ebben nincsenek benne az önkormányzatok által kezelt 140 ezer km belterületi út). Lakott területen ezek elsősorban útkereszteződések, lakott területen kívül pedig a csomópontok mellett megjelennek az ívek is.
Az ORFK kimutatása szerint a személysérüléses közúti közlekedési balesetek elsöprő többségét, közel 65 százalékát az autósok okozzák, őket a kerékpárosok (11%), a teherautó-sofőrők (7%), a gyalogosok (5%), a motorkerékpárosok (4%), a segédmotorkerékpárosok (4%), majd az autóbuszvezetők (1%) követik.

A balesetek többségében súlyos szabályszegés áll a háttérben, de vannak olyan esetek is, amikor kisebb hiba, egy másodpercnyi figyelemkihagyás okozta a tragédiát – hívta fel a HelloVidék figyelmét a Rendőrség. Ez az időszak tehát az átlagosnál nagyobb veszélyt jelent a közlekedők számára.
A KSH baleseti statisztikája a 2021-es évre idén június végéig kész a legfrissebb adatokkal. Ezek szerint 2021-ben 188 halálos baleset történt Magyarország közútjain, ebből csak csak júniusban 50, a balesetekben pedig 206-an meghaltak, ebből csak júniusban 54-en.

Az elmúlt évtizedben országosan hatezer kilométernyi útszakasz újulhatott meg, 2021 pedig rekordévet jelent a felújításokat illetően, az elindított projektek számában, a felújítandó szakaszok hosszában és a beruházásokra fordított összegben is. Az idénre tervezett 1000 kilométernyi felújítást már meghaladták, így mostanáig több mint 1200 kilométeren jutottak el szakembereik legalább a munkakezdésig.

A Hellovidék.hu írása teljes terjedelmében itt olvasható…

Hasonló hírek

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

spot_img

Friss híreink

A vártnál is sikeresebb volt a 660 perc sport

Cegléd 660 éve város. Az évforduló alkalmából megrendezett ünnepség...

Szökött lovak és a ceglédi rendőrök

Ceglédi rendőröket riasztottak két szökött paci miatt - egy...

Jogosítvány 700 ezer forintért?

Befolyással üzérkedés bűntette és közokirat-hamisítás bűntette miatt vádat emeltek...

LMP lista Cegléden

Április 30-án adta le Földi Áron az induláshoz szükséges...

Mi lehetne jobb egy pihentető ülőfürdőnél?!

  Biztosak vagyunk abban, hogy mindenki fel tud idézni legalább...